MAURICE PART TWO

LÖRDAG & SÖNDAG

Lördag. Vaknade vid nollnio nollnoll och låg kvar för morgonmys någon timme. Ååh, vad jag älskar morgonmys alltså! Därefter fixade vi ihop frukost och medan vi avnjöt den tog vi en omgång Yatzy. Turen har verkligen vänt nu och jag bokstavligen äger ut honom spel efter spel, hehe! Under dagen redigerade jag en hel drös med bilder samt längtade iväg till drömresor och sedan var vi även ut på en promenad och handlade mat. På kvällskvisten bakade vi cupcakes och så hade jag önskat mig kräftstjärtspasta till middag. Avslutningsvis tog jag med mig några cupcakes och gick över till grannen på tjejkväll. Där såg vi på en resefilm, skrattade och åt himla mycket gott.
Söndag. Vaknade upp till grått väder - igen. Huvudstaden verkar vara enda stället som inte haft härligt vårväder sisådär hela senaste veckan. Dessutom var det dags att vrida klockan framåt till sommartid, vilket för mig känns som om man förlorar hela dagen även om det bara är en timme. Så, efter en inte allt för bra start på dagen bestämde vi oss för att göra något positivt av den iallafall. Vi åkte in till stan på lite ärenden och därefter traskade vi bara runt. Plötsligt sken solen (!!), så vi njöt extra mycket av en promenad och slutligen satte vi oss på en parkbänk vid Esplanaden för att fånga prick alla solstrålar. Innan vi åkte hem hämtade vi take away söndagen till ära, det fick bli sushi till middag. <3 Kvällen blev riktigt lugn och vi gjorde nog inte något speciellt alls.

HOSK LXI

♥♥♥

HoSK:en fyllde sextioett år och det firade vi med en härlig årsfest! Bästa sällskapet, god mat, fina klänningar, mycket sång, en photoshoot, vin, bra tal och underbara skratt gjorde verkligen denna årsfest! När middagen var slut gick vi vidare till efterfesten och där dansade vi loss resten av natten. Innan vi hade firat klart för denna gång fortsatte vi ännu med silliz nästa dag. Toppenhelg!

OM TRÄNING, OMVÄXLANDE VÄDER OCH FREDAGSMYS

Happy Friday! Jag vaknade redan runt klockan nio imorse och då gosade jag lite med min favorit innan jag steg upp. En stund senare var jag redo för att möta upp twinsen Erika och Laura för en springrunda längs med stranden. Det var så härligt med årets första springtur då solen dessutom både sken och värmde skönt. Jag ville förstås ta vara på detta väder, så efteråt gick jag också ut med Bill för att ta en promenad och njuta av solens strålar. Vi hann dock inte långt före molnen täckte den klarblåa himlen och det började snöa och blåsa äckligt kallt istället, så det blev inte alls lika skönt som vi hade tänkt oss. Finland alltså..
Medan det sedan var snöstorm utanför, passade vi på att storstäda lägenheten tills varje litet hörn var rent. Därefter begav vi oss ännu iväg till gymmet för ett träningspass och på vägen hem handlade vi middag och fredagstulpaner. Nu är kroppen riktigt trött och jag är välförtjänt av och redo för fredagsmys! PUSS.

OM ALLT FRÅN ÅRSFEST TILL YATZY

Tjolahopp! Helgen bestod som sagt av årsfest och denna vecka har jag inte haft tid för något annat än plugg. Har typ gått sönder av att bara behöva läsa, så det kändes faktiskt himla skönt att få skriva tent idag. Äntligen är det överstökat, och dessutom har vi nu långledigt fram till tisdag! Efter tenten lunchade vi med pinglorna på China Flavour och därefter gick jag en lång och härlig promenad i solen med Bill. Resten av dagen har jag bara njutit av att inte behöva göra någonting alls. :-) Snart är det dags för några yatzy-omgångar och sedan avrundar vi eventuellt med filmmys. Får verkligen hoppas att jag tar hem vinsten idag, brukar nämligen bli så himla sur när Bill alltid vinner för att han har sån jäkla tur i det spelet, haha. Det var det. PUSS.

MAURICE

Några favoriter. ♥

Om man bortser från resan till paradiset (första flygets försening gjorde att vi missade långflyget och var tvungna att övernatta i Paris..), så hade vi verkligen en alldeles fantastisk resa. Hotellområdet vi bodde på såg verkligen ut som en djungel, och det var så mysigt! Vi bodde i en tvåvåningslägenhet som hade prick allt och dessutom hade vi poolen rakt utanför dörren. Jag började alltid dagen med ett morgondopp i poolen, vilket var bästa möjliga starten. På dagarna gick vi ner till stranden vid hotellet, eller så åkte vi iväg för att upptäcka någon annan strand. Jag älskade verkligen vattnet, så HIMLA fina nyanser av blått!! Solen var så himla varm att vi kunde ligga på stranden långt in på eftermiddagen, nästan fram till solnedgången. Och solnedgången då, vilka ljuvliga färger himlen förvandlades till! På kvällarna åt vi goda middagar och sista dagen firade vi med tårta och champagne. Som ni säkert förstår, var våra dagar här så underbara, sköna och avkopplande. Perfekt resa med familjen! ♥ Ni ska såklart få några bildbomber till från detta paradis sen!

TVÅ PIRRIGA TING

1. Det var alldeles ljuvligt väder idag. Solen sken och värmde så skönt på vår promenad. Ibland tog vi paus på någon bänk för att bara njuta och skratta åt änderna som lekte i vattnet. Första känslan av att våren är påväg påriktigt gör mig så lycklig.

2. Imorgon vankas det årsfest. Min första årsfest någonsin! Jag är verkligen så så himla pepp på det alltså. Ser framemot att göra mig lika fin som en prinsessa och sedan få gå på fest med mina favoritflickor. Åh!

IBLAND HÄNDER DET

Hej där! Onsdag. Jag befann mig i skolan redan nollsju fyrtio idag och var redo för en klientmottagning. Då den och allt vad det innebar var klart, tog jag en snabb runda hem för att sedan fortsätta till stan där jag mötte upp Erika. Det vankas årsfest på fredag, så vi fixade det sista inför den. Väl tillbaka lunchade vi i skolan och efteråt skrev jag och Bethina både ihop ett träningsschema och en inlämningsuppgift. Solen sken också idag, så på eftermiddagen gick Bill och jag på promenad och sedan sysselsatte jag mig med att gå igenom och redigera alla bilder från Mauritius medan han förberedde middagen. I något skede fick jag även ett ärende angående lägenheten avcheckat. På kvällskvisten hade vi sån craving efter lösgodis, så då gick vi till butiken för att plocka ihop en påse. Därefter fick jag sitta framför spegeln med godispåsen i famnen medan Erika provade fredagens uppsättning. Lyx. Nu är klockan lite över tjugotvå och jag känner mig välförtjänt av att få krypa ner i sängen för att mysa med världens bästa och sen ska jag somna sött. Älskar verkligen effektiva dagar som denna! Godnatt! ♥

OM EN FINFIN HELG

I fredags var vi som sagt lediga och då bestämde Bill och jag oss för att tillbringa dagen i stan. Vädret bjöd på vårfeelis så vi traskade runt prick hela stan. Vi steg av spårvagnen i Kaisaniemi, knäppte några bilder av domkyrkan på Senatstorget, gick vidare ner till vattnet och besökte saluhallen vid Salutorget, gick i inredningsaffärer på Boulevarden, fikade på Café Esplanad på Esplanaden och frestades av alla fina vårnyheter i klädaffärerna på Alexandersgatan. SÅ trevligt och mysigt! Senare på kvällskvisten tog vi en till promenad och passade på att handla middagsingredienser till en couscous- och halloumisallad med hummus (ah, så gott!!). Mätta i magen myste vi sedan ner oss i soffan med godis framför Let's Dance. På lördagsförmiddagen gjorde jag mig redo att åka till stan igen, denna gång med Erika och Jennie. Vi var på jakt efter nödvändigheter till den kommande årsfesten samt lite annat smått och gott. Innan vi åkte hem igen lunchade vi på Factory, jag tog deras himla goda salladsbuffé. På kvällen fixade vi ihop middag i form av hemgjorda tortillaplättar med bland annat räk- eller bönfyllning och sedan gick vi upp några våningar för att ha spelkväll med ett gäng vänner. Kul! Söndagen var en typiskt söndag, vi gjorde nog inget speciellt. Gick en långpromenad runt hela Arabia, skrev en bokrecension, drömde mig bort till nya resor och bara slöade. Det blev en helg med fint sällskap, mycket god mat och härligt väder. <3

BLOGGEN HAR ÅTERUPPSTÅTT

Men hej på er finisar!! Jag var hemma från en alldeles ljuvlig resa redan i början på veckan, men bloggen har fått stå tom på grund av mycket skolarbete och grått väder. Bara en timme efter hemkomst stod jag framför klassen och höll en presentation och därefter har inlämningsuppgifter, klientmottagningar och tenter följt. Och känslan av att återvända från ett varmt och soligt paradis för att mötas av samma tråkiga gråa och kalla väder gör mig verkligen lika deprimerad varje gång. MEN, i torsdags efter att vi hade skrivit tent fick vi tjuvstarta ledigheten och jag har bara gjort saker jag tycker om och saker som får mig på bra humör denna helg. Livet ler igen, med andra ord. PUSS.