3 UNDERBARA ÅR

When two people love each other, no time is too long, no distance is too far and no one can ever tear them apart. Du och jag genom allt. Jag älskar dig, prinsen min. ♥

I BLÅBÄRSSKOGEN

Igårkväll klädde jag på mig blåbärsplockningsutstyrseln (jisses vilket ord!) och traskade iväg till skogen med mamsen för att plocka blåbär. Det fanns hur mycket bär som helst och dessutom var de jättestora, så fem liter senare kände vi oss rätt så nöjda. En lite trevligare onsdagssysselsättning. :-)

OM VARDAGEN

Hej alla finisar! Mina två lediga dagar efter Ålandsäventyret bara seglade förbi, men de var verkligen så välbehövliga iallafall. Jag hade långa sovmorgnar, tog tag i min framtid och fixade himla mycket ärenden inför hösten, hade en myskväll hemma hos min prins, hängde på villan och fick till och med fånga lite solstrålar. Igår var det tillbaka till verkligheten och jobbet och nu jobbar jag resten av veckan ända till söndag. Nu vet ni det. Pusshej. :-)

HEMFÄRDEN FRÅN ÅLAND

På söndagen checkade vi ut och sedan var det bara att vinka Åland hejdå och stiga ombord på båten hem. På båten åt vi buffé, shoppade i taxfreen och fördrev tiden med att kolla igenom alla bilder vi tagit på resan samt bara slöade efter en tung helg. Och buffén sen då, alltså sååå gott och jisses vad vi åt! När båten kom iland hade vi en bilfärd upp från Åbo kvar och sedan var denna toppenresa slut. Vill igen, igen, igen!!

EN LÖRDAG PÅ ÅLAND

Solen sken även på lördagen (wihoo!), så efter frukostbuffén cyklade vi återigen ner till stranden för att spendera dagen där.
Lite bus hann vi också med denna dag, här leker vi klätterapor.
När vi blev hungriga cyklade vi iväg till EAT för att äta universums godaste sallad. Därefter var det så småningom dags att göra sig redo för sista kvällen.
Kvällen började på Garden, där jag hoppade över middagen och högg direkt in på efterrätten som bestod av glass, bär och kinuskisås. Alltså GOTT!
Efter maten satt vi kvar och avnjöt både drinkar, shottar och sangriakannor.
Lite senare gick vi in till Arken och fortsatte med det vi höll på med, haha.
En wc-selfie.
Och så befann vi oss på dansgolvet hela natten till slut igen. Vi shakeade både på dansgolvet med ett liveband samt i discot. Dessutom hann vi däremellan shakea genom prick hela Arken några gånger också.

BEACH FUN

EN FREDAG PÅ ÅLAND

Fredagen började vi med frukostbuffé och sedan gick vi till hamnen för att hyra cyklar. Därifrån cyklade vi vidare till Gröna Udden där de andra redan låg och solade. Vädret bjöd äntligen på sommarväder så det blev en hel dag på stranden (!!). Vi solade, busade, spelade volleyboll, drack vin, gjorde konster, simmade och tog såå många bilder (att jag bjuder på resten i ett annat inlägg). Så himla skönt, härligt och roligt!
Efter en lång dag på stranden begav vi oss upp för att fixa oss inför middagen, men först blev vi avbrutna av ett poolparty som var i full gång. :-D ÄÄH VAD KUL!
Då stod det middag tillsammans med hela stora gänget på Äventyrsgolfen på schemat. Middagen blev sedan till många många timmar - ja, vi stannade väl där ungefär hela kvällen.
Världens godaste. Lax, skagenröra och smörslungade nypotatis. Alltså dog matdöden.
Orsaken till varför vi stannade där så himla länge var för att ett grymt bra band började spela, och vi fick sådan feelis att vi gled in på dansgolvet och bokstavligen ägde det. En sådan f.e.e.l.i.s. alltså! Bästa bästa bästa.
En bild med Solveig som spelade dragspel skulle vi också ha.
Lite dricka och andningspauser behövdes verkligen mitt i allt dansande (främst för att bandet själv också tog paus, haha).
När vi shakeat färdigt förflyttade vi oss till Arken där vi sjöng allsång kanske alldeles för högt.
Resten av kvällen drack vi sangria och dansade loss ännu mera på dansgolvet. Det är ju bara så himla kul att dansa!
Vi träffade gulliga Fredrika från succémorgon!
Och här var det dags att hämta Drakens kebab och cykla hemåt.. ;-)

EN TORSDAG PÅ ÅLAND

Nollfyra nollnoll var det väckning på torsdagsmorgonen och så bilade vi i en lång rad ner till Åbo för att ta båten över till Mariehamn. Vi inledde båtresan med frukostbuffé och därefter satt vi i baren tills vi avslutade med en shoppingrunda i taxfreen.
Vi flickor lyxade till det ordentligt och drack champagne samt åt jordgubbar.
Plötsligt kom även Ville Viking förbi och då blev vi såhääär glada när vi fick ta bild med honom. :-)
Väl på Åland checkade vi in samt lämnade våra väskor/grejer och efter en liten powernap gjorde vi oss färdiga för att gå och äta..
.. Och middagen bestod av Diablos urgoda pizzor!
Efter maten traskade vi ner till hamnen. Det är så himla fint där!
Flickorna med flufftröjorna. ♥
Slutligen slog vi oss ner på en brygga och bara njöt av solen, sällskapet och något att dricka.
Groupie. Sedan var det dags för att lyssna på Samir och Viktor. Vi hade inget armband, så vi fick stå och dansa på en bänk utanför, vilket var bra ändå med tanke på att de bara har tre låtar.
Då vi hade varit till Gröna Udden (campingen) en sväng, joinade vi de som satt på Knorrings terrass. SÅ MYS!!
Denhär kvällen liftade vi varje gång vi skulle någonstans, och här är en av våra chaffisar - raggarbilen - som skjutsade oss till Kits lägenhet där vi var på en snabbvisit.
Torsdagen avrundades på Arken och det här är tydligen den enda bilden jag knäppte där. Före vi åkte hem och somnade sött gick vi ännu efter nattmat i form av den obligatoriska Drakens kebab.

TACK & FÖRLÅT ÅLAND

Haha, den bjuder vi på!

Vi kom hem från en legendarisk långhelg på Åland igårkväll och alltså, vi har haft det såå himla himla roligt! Tack hela toppengänget för detta äventyr. ♥ Som vanligt ska jag bjuda på en bildbomb bara jag gått igenom alla bilder, så då berättar jag mera. Stay tuned. PUSS.

S E M E S T E R

Små pinglor på rockoff tjugohundratretton.

Mina tre jobbdagar för denna vecka är redan avcheckade, och vet ni vad? Jo, jag har precis inlett en rätt så oplanerad sexdagars (!!) semester. Imorgon åker vi hela gänget till Åland och rockoff, vilket är så himla PEPP. Efter en sådan semester brukar man även behöva en semester-efter-semestern (haha), och då har jag lyxen att ha två dagar ledigt efter att vi kommer hem också. Men nu hörni - låt semesterfirandet börja! Vi hörs när vi hörs. Pusshej.

SEASIDE

Räddningen en söndag, eller en bakisdag överlag, är mat på seaside i fagerö. Så även denna gång. Frisk luft, dålig humor, god mat, trötta barn och lite solsken - ungefär så beskrivs söndagen efter lavadansen.

EN LAVADANS I ÖVERMARK GENOM IPHONEN

Lördagens äventyr bestod av lavadans i Övermark. Kameran lämnade hemma, men istället var iphonen full med bilder dagen efter, så nu tänkte jag bjuda på några av dem. Emma och jag gjorde Övermark mer eller mindre osäkert samt dansade hela kvällen lång, och vi hade verkligen en så himla rolig kväll! Resten får bilderna berätta. Enjoy:

MY SWEET ANGELS

I onsdags gjorde jag något jag har väntat på enda sedan jag flyttade hem från Sydney. Mina gulliga sötnosar hade anlänt till Finland och jag fick äntligen träffa dem igen. ♥♥♥ Jag kan inte ens beskriva hur roligt det var, och det var så himla härligt att få krama om dem samt ha dem i famnen igen. Den kvällen somnade jag lycklig.

MARKNADSSÖNDAGEN

Ännu på söndagen fångade vi marknadshelgen till max. Efter att äntligen ha sluppit upp ur sängen tog vi oss till torget för att en sista gång gå igenom marknaden. Efteråt gick vi till jungman på en kall. Lite sådär marknadsdansen vol. 3, hehe. Sedan bestämde vi oss för att även äta en god bakismiddag på Vonnela, mums! Som avslut på dagen och hela den legendariska marknadshelgen blev det glass med Emma och Dada. I väntan på nästa år!

MARKNADSLÖRDAGEN

Efter många varv på torget samlades vi hos oss igen. Sangria. Nachos. Jag fick min Lucky. ♥ Allt för många selfies. En cykeltur in till stan. Köande till jungmantältet för att köpa biljett. Tillbaka till oss. Klättrande i träd, eftersom Lucky tyvärr flög upp till himlen. Återigen en promenad, denna gång till jungmantältet. Himla feelis. SÅ. MYCKET. FOLK. För många bilder av Jujjan och mig. Toppenband och toppenmusik. Himla himla mycket dans (igen). Nattmat. Och slutligen kanske roligaste promenaden hem, någonsin.

MARKNADSFREDAGEN

Förfest hemma hos oss med himla roliga drinking games. En (suddig) promenad in till stan. Party i jungmantältet. Så många fina ansikten jag inte sett på ett år. Skålande. Himla himla mycket dans. Och en promenad barfota hem lite för sent.

MARKNADSHELGEN

Lucky & jag.

I helgen ekade det tomt här på grund av en sak: det vankades sommarens höjdpunkt i Kstad, nämligen sommarmarknaden. Och som den levererade, vi hade verkligen en himla toppen marknadshelg. Antagligen den allra bästa! Traditionsenligt hängde vi hos oss på förfest och därefter dansade vi (bokstavligen) loss i jungmantältet både fredag och lördag. Däremellan strövade vi också runt på marknaden och träffade folk. Sen får jag ju inte glömma bort att nämna härliga Lucky the unicorn, som min älskling hämtade hem åt mig från marknaden, haha. :-) Det var väl det. Tusen tack för dessa roliga bravader alla inblandade!

TAPAS & SANGRIA

Befinner man sig i Spanien är ju detta obligatoriskt. Och vilken tur att det är så himla gott då! Tapas och sangria, menar jag alltså. Sista dagen unnade vi oss en himla avskedsmiddag och så satt vi och mumsade i oss och drack av allt det goda hur länge som helst. Efteråt var vi både mätta och belåtna, minst sagt! Därefter var det tyärr dags för oss att börja leta oss mot flygfältet och flyga hem igen.. TACK Barcelona och TACK Jannica - det var underbart. ♥

FONT MÁGICA DE MONTJUÏC

En kväll bjöds det på en magisk fontänshow vid denna ståtliga plats. Färger, formationer och musik i flera timmar - resten får bilderna berätta. Men alltså wow, det var så himla fint!

PROMENAD FRÅN STRANDEN

Här är en titt på hur det såg ut när vi gick upp från beachen. En himla härlig promenadväg, med andra ord. Älskar palmer!

BARCELONETA

Såklart spenderade vi alla soliga dagar här också! Alltså beach life - bästa bästa bästa.

BUBBLES

Vid triumfbågen hittade vi detta himla fina ställe. En gågata/park med härliga palmer och utsmyckade lampor. Och så blåstes det massa såpbubblor, vilket typ var det bästa. Dessutom blev ju stället ännu finare med dessa bubblor! Sen tyckte jag ju det var himla roligt att fånga dem också. Jag blev som ett litet barn, haha!

PIZZA & VIN

Efter en kväll med shopping i en annan stadsdel av Barcelona, bestämde vi oss för att stanna kvar där och äta middag. Det blev pizza och en flaska vin medan vi satt och babblade på i timmar. Mys. ♥

PARK GÜELL

Alltså ååh!! Detta mosaikparadis är en del av Park Güell, och det var så himla himla vackert att det förtjänar ett eget inlägg. Jag är kär.

TURIST? JAVISST!

Är man i Barcelona måste en av dagarna bestå av sightseeing, tänk så många fina turistattraktioner det finns där! Och vi tog turistandet på en högre nivå. Som på det gamla goda viset traskade och åkte vi metro runt hela halva staden med kartan i handen, vilket ju var riktigt roligt! Google maps gör det alldeles för enkelt för oss nuförtiden, haha! Efter en hel dag hade vi sedan checkat av allt vi ville se:
Arc de Triomf.
La Sagrada Familia.
Casa Batllo.
Park Güell.

HAMNEN & PALMER

Eftersom vi reste hela natten och var rätt så slitna, bestod första dagen bara av att upptäcka staden, bruncha, gå i affärer, checka in på hotellet och powernappa. På kvällen begav vi oss ner till hamnen för att ströva omkring bland båtar och palmer i kvällssolen. Vi pausade på en uteservering och fortsatte sedan vidare till stranden och gick längs med den före vi åt seafood paella (<3) till en mycket sen middag. Behöver jag ens säga att det kändes så himla perfekt att vara på resande fot igen?

OM EN SPONTANRESA TILL BARCELONA

Det var sådär rätt så spontant som jag frågade av Jannica om vi inte kunde åka iväg någonstans då jag flyttade hem från Australien. Två dagar efter att jag kommit hem bokade vi en resa till Barcelona, och då jag hade varit hemma prick en vecka lyfte flygplanet mot Spanien och jag lämnade återigen Finland. Vem vill lixom vara i ett land där det är kallt och bara regnar, när man kan vara i sol och värme? Iallafall, vi hade verkligen fem toppendagar där borta, Barcelona är en så himla härlig stad med en mix av precis allt! Och nu ska jag äntligen bjuda på bilder därifrån. :-)

SLUT_TJEJ_95

Ett hej från en kraftlös flicka! De maxladdade batterierna efter villalivet är totalt urladdade - ja, för att inte tala om sömnkontot - efter de senaste dagarna. Igår efter morgonskiftet började jag dessutom känna mig sjuk och en förkylning smög sig på. Som tur är stod det ledig tisdag på schemat idag! Eller det är väl inte så roligt att spendera sin lediga dag sjuk, men vad kan man. Har iallafall fått tagit igen lite sömn och vaknade upp efter tretton timmar (!!) och därefter har jag hinkat i mig finrexin och drogat burana. Tills ikväll har vi köpt biljetter till Närpes skolmusikkårs show, så även om jag inte mår på topp ska jag tillbringa kvällen med riktigt trevlig underhållning! Det ska väl nog bli bra det här också. :-) PUSS.

LÖRDAGENS TOMATKARNEVAL

Lördagen i ett nötskal? Terrasshäng, chaffis-emma, solbrända ansikten, rabarberdricka, mellanfest(er), bästa människorna, drink drank drunk, jp-tältet, red&green-tältet, himla mycket dans och nattmat. Sådär. Sjukt roligt iallafall, precis som vanligt!

FREDAGENS TOMATKARNEVAL

Som sagt så åkte jag iväg till Närpes på fredagkväll och då mötte jag upp min Jannica. Först satt vi och såg på då Sandra och Elin uppträdde tillsammans med en hel del andra gymnaster, och sedan joinade Elin oss och så gick vi igenom karnevalen. Därefter gick vi till öltältet för att avnjuta en kall i solen. Härligt.
Så småningom hängde vi på med de andra som redan hade börjat förfesta..
.. Och det var dags för några kubbmatcher. Dock blev ju vi flickor totalt utägda av pojkarna.
I något skede var det dags att knäppa en hel massa glada bilder (som Evgeni ville fotobomba) förrän vi återigen begav oss in till Niesby. Då gick vi och satte oss i parken och träffade samt pratade med många finisar. När klockan blev dags-att-åka-hem-för-aivilos-tid och alla andra så småningom började leta sig till tältet åkte jag hem för att sova. Trots att det blev en tidig kväll var det en himla toppenstart på karnevalen!

WORK HARD PLAY HARD(ER)

Två snabba halvdåliga webcambilder.

Nu är det slut på lugnet på villan och framför mig har jag en helg med ett tight schema. Det vankas tomatkarneval (wohoo!) och samtidigt har jag lördagsjobb nollsex nollnoll till sexton nollnoll samt söndagsjobb elva nollnoll till aderton femton. Kanske inte det smidigaste, men tomatkarnevalen kan man ju inte missa, hehe. Så med andra ord tänker jag alltså multitaska och befinna mig på båda ställena denna helg - exakt hur det ska gå till får vi väl se.. ;-) Nu: Närpes!

JAG ÄLSKAR SOMMAREN

Det var ett himla tjat om denhär sommaren, men den kom ju äntligen hit och fyfan (ursäkta) vad lycklig jag är. SÅ. HIMLA. SKÖNT. Under dagarna på villan har jag solat från morgon till kväll, tagit många dopp i havet, druckit vin och goda drinkar, suttit vid bryggan och njutit, målat naglarna, vaknat upp efter världens bästa nattsömn (jisses så bra jag sover här!), ätit frukosten ute i morgonsolen, blivit bjuden på god mat och våfflor, haft ett riktigt tungt träningspass, tittat på solnedgångarna samt levt villalivet och bara varit. Dessa lediga dagar var alldeles alldeles underbara och nu har jag laddat batterierna till max igen. Finns inte något bättre än det här.

DAGS ATT FÅNGA NÅGRA SOMMARDAGAR

Första juli (!!) tvåtusenfemton. Jag har just checkat ut från ett morgonskift och checkat in på villan i några dagar istället. Har tydligen prickat in mina två lediga dagar denna vecka himla passligt, iallafall om man vågar tro på väderleksrapporten, så nu tänker jag fånga sommaren. :-) Stannar på villan tills helgen, då det igen är dags för nya bravader. Blir nog en himla fin start på juli! Pusshej. ♥