OM EN FINFIN HELG

I fredags var vi som sagt lediga och då bestämde Bill och jag oss för att tillbringa dagen i stan. Vädret bjöd på vårfeelis så vi traskade runt prick hela stan. Vi steg av spårvagnen i Kaisaniemi, knäppte några bilder av domkyrkan på Senatstorget, gick vidare ner till vattnet och besökte saluhallen vid Salutorget, gick i inredningsaffärer på Boulevarden, fikade på Café Esplanad på Esplanaden och frestades av alla fina vårnyheter i klädaffärerna på Alexandersgatan. SÅ trevligt och mysigt! Senare på kvällskvisten tog vi en till promenad och passade på att handla middagsingredienser till en couscous- och halloumisallad med hummus (ah, så gott!!). Mätta i magen myste vi sedan ner oss i soffan med godis framför Let's Dance. På lördagsförmiddagen gjorde jag mig redo att åka till stan igen, denna gång med Erika och Jennie. Vi var på jakt efter nödvändigheter till den kommande årsfesten samt lite annat smått och gott. Innan vi åkte hem igen lunchade vi på Factory, jag tog deras himla goda salladsbuffé. På kvällen fixade vi ihop middag i form av hemgjorda tortillaplättar med bland annat räk- eller bönfyllning och sedan gick vi upp några våningar för att ha spelkväll med ett gäng vänner. Kul! Söndagen var en typiskt söndag, vi gjorde nog inget speciellt. Gick en långpromenad runt hela Arabia, skrev en bokrecension, drömde mig bort till nya resor och bara slöade. Det blev en helg med fint sällskap, mycket god mat och härligt väder. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0