HEMMA FRÅN OUTBACKEN

Alltså de här två! ♥♥

Och så är jag tillbaka hemma i Sydney för en sista gång. Fyra dagar in the middle of nowhere / i Australiens outback / in the red center / i öknen var alldeles fantastiskt! Det var så annorlunda om man jämför med vad för resor jag brukar göra, men oj så bra det var iallafall. Och dessutom träffade jag universums bästa människor, vilket bara gjorde denna resa komplett. Det är otroligt hur nära man kan komma främlingar på en så kort tid. Jisses så roligt och toppen vi har haft det!

Men iallafall, tillbaka till första meningen. Att landa i Sydney och gå igenom flygfältet denna gång kändes rent ut sagt förjävligt. Inte för att jag inte ville komma till Sydney, utan tvärtom, för att det här var sista gången jag faktiskt kommer till Sydney. Hem till Sydney. Nästa gång jag befinner mig på flygfältet sätter jag mig på ett flygplan som jag inte kommer att återvända med, och bara tanken gör mig både gråtfärdig och ångestfylld.

IT'S A BIG WORLD OUT THERE - GO EXPLORE

Det har blivit dags för min sista resa innan mitt underbara aussieäventyr lider mot sitt slut. Och för att avsluta detta på bästa sätt ska jag se det riktiga Australien samt verkligen uppleva aussielivet till fullo. Jag ska åka till Australiens outback!! Alltså hur häftigt?! ÄR. SÅ. PEPP.

FRIDAY NIGHT AT EPPING HOTEL

Efter en rolig jobbdag fortsatte fredagen ännu bättre. Först och främst fick jag inte bara ta helg, utan det blir återigen lite långledigt/holiday ända fram till torsdag. Sedan hade jag bokat in en dejt med två nya au pairs som faktiskt också bor här i Epping! Och uttrycket bättre sent än aldrig kan väl inte passa in bättre någon annanstans än här, för vi träffades på den lokala baren och det var nämligen första gången jag besökte den, haha. Vi avnjöt iallafall goda drinkar samtidigt som vi skrattade skrattade och skrattade. Har nog inte skrattat så mycket på länge - alltså vilka toppentjejer och vilken toppenkväll!

ETT ÄVENTYR MED KIDSEN

Fredagen till ära begav jag och gullisarna oss iväg på äventyr. Vi tog tåget in till city och så spenderade vi dagen där. Vi besökte akvariumet och hälsade på fiskarna och så lunchade vi och hängde i hamnen. Bra fredag!

TRE REGNIGA DAGAR GENOM MIN IPHONE

Hösten är redan här, och vintern närmar sig (bokstavligen) med stormsteg. I början på denna vecka fick vi minst sagt uppleva en riktig höst-/vinterstorm som varade i över tre dagar. Ösregn nonstop, iskalla temperaturer och förskräckligt hårda vindar. Vi tar en titt på vad jag gjorde medan stormen pågick:
Måndag. Gullisarna var alldeles förvirrade över att behöva ha så mycket kläder på sig då vi skulle iväg till daycare. Och jacka, vad är det för något? Haha. Förövrigt var nog största utmaningen att ta oss till och från daycare utan att bli alldeles genomblöta, även om vi hade bil.. Iallafall. När jag fick några timmar ledigt åkte jag iväg till Macquarie Centre med Amelie, för vad passade inte bättre än en shoppingdag! Sen hann vi även luncha och leka lite med polaroidkameran. Därefter var det dags att fixa passfoton med lillasyster och när vi även hade hämtat storasyster var vi alla hemma igen. Gymmet fick bli kvällens underhållning.
Tisdag. Vaknade upp till regnet som öste ner och bestämde mig då för att ha en sköta-om-mig-dag för att piggas upp i detta väder. Medan ungarna var i daycare befann jag mig på gymmet, tog en varm dusch och gjorde hårinpackning, shoppade lite till och var på spa/ansiktsbehandling/massage. Det sistnämnda var min födelsedagspresent från min hostfamily och det var så så så himla skönt!! Sedan blev det myskväll i sängen.

Onsdag. Denna dag var jag ledig och jag hade bestämt mig för att trotsa vädret. Det, att trotsa vädret menar jag förstås, ångrade jag i samma ögonblick som jag steg utanför dörren. Satte mig ändå på tåget in till city och att jag var alldeles blöt när jag kom fram var ändå så värt det när jag äntligen fick träffa Charlotte (som jag hittade på min east coast trip) igen! Vi fikade, pratade och skrattade bort sisådär två timmar på Starbucks. På kvällen hade jag inget annat för mig än ett pass på gymmet och massa slöande framför datorn.

/ aivilo som njuter av solen och värmen som kom tillbaka

SYDNEY BY NIGHT

DINNER, FIREWORKS & OPERA BAR

I lördags blev det en fancy utgång. Amelie och jag hade bokat in en dinner-date och när vi möttes upp bestämde vi oss för att gå till en fin restaurang i Darling Harbour för en trerätters middag och några glas vin. Mums vad gott - och min efterrätt var den godaste pannacottan jag någonsin ätit! (Alldeles för) mätta gick vi sedan ner till vattnet för att träffa Eva och hennes pojkvän och så såg vi de traditionella lördagsfyrverkerierna som var lika fina och mäktiga som alltid. Därefter gick vi vidare till Circular Quay och Opera bar för att avsluta kvällen med drinkar och universums bästa skyline. ♥

AIRLIE BEACH

Min härliga resa avslutades på ett underbart härligt sätt. Vi befann oss i Airlie Beach och den lilla mysiga staden blev snabbt en ny favorit. Mest låg vi vid lagunen som finns mitt i stan och solade, busade, simmade och njöt. Vädret var så himla perfekt och vi älskade livet prick varenda sekund.

I'M ON A SAILINGBOAT

20 ÅR

Alltså ååh, jag kunde inte ha firat min tjugonde födelsedag på ett bättre sätt. Dagen var verkligen finaste drömmen. Det började med att jag fick vakna upp på båten till många fina grattisar och kramar och sedan åt vi frukost med benen dinglande över båtkanten i takt med att solen gick upp över horisonten. Därefter fortsatte dagen med ett besök till paradiset Whitehaven Beach, sol och musik på båten, snorkling med bland annat Nemo, Dory samt en hel del sköldpaddor (bästa födelsedagspresenten!!) och en lyxmiddag. Avslutningsvis bjöd himlen på en vacker solnedgång och jag fick lyssna till härlig födelsedagssång och så blev det lite party med himla roliga drinking games och massvis med skratt. Sedan fick jag somna på universums bästa sätt - till utsikten av en stjärnklar himmel. Bara perfekt. ♥

SUNSET

WHITEHAVEN BEACH

TURTLES

SNORKELING

WHITSUNDAY ISLANDS

Alltså hörni, livet blir nog inte bättre och ljuvligare än såhär. Tänk er: Perfekt väder, hundratals fjärilar som flyger ovanför havet, paradisöar, peppig musik som spelas ur högtalaren, delfiner som simmar runt båten, solande på däck, himla vackra vyer.. Ååh, alltså alldeles alldeles perfekt! Vet inte hur många gånger vi sa THIS. IS. LIFE. ♥

SAILING WITH AVATAR

Tre dagar och två nätter av min resa tillbringade jag seglandes på denna båt. Och det var nog det härligaste jag har gjort i hela mitt liv.

LAKE MCKENZIE

RAINFOREST

CHAMPAGNE POOLS

SHIPWRECK

FRASER ISLAND

Världens största sandö. Och nog fanns det sand minsann. Överallt. Att köra bil flera hundra kilometer längs med stranden runt hela ön var bara det en upplevelse. Vädret var tyvärr inte alls på vår sida de två dagarna vi befann oss på ön, men vi fick göra det bästa av situationen iallafall. Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain - bokstavligen.

ETT SKEPP KOMMER LASTAT

Som ni säkert märkte, kom bloggmotivationen tillbaka i ungefär samma sekund som den efterlystes. Så nu kommer då äntligen en bild - och inläggsbomb igen, denna gång från min härliga east coast trip. Enjoy!

IT IS FRIYAYYY!

F.r.e.d.a.g.s.f.e.e.l.i.s.

Och med dessa bilder (som jag förövrigt älskar) önskar jag er en himla fin helg! Puss. ♥

BARA EN MÅNAD KVAR

Och så har jag då plötsligt bara en månad kvar här i mitt älskade Sydney och Australien. Att tiden går fort är väl inget nytt, men det här senaste året har den då verkligen haft racerfart. Har riktigt blandade känslor angående detta, men mest är jag bara himla ledsen över att den här underbara tiden snart är över. Jag kan ju lixom inte riktigt förstå det. Separationsångest blandat med panikattacker. Typ så.

SYDNEY DANCE COMPANY

Kom på att jag faktiskt inte berätta så mycket om mitt dansande och själva dansskolan, även om jag hängt här enda sedan jag flyttade till Sydney. Sydney Dance Company är en professionell dansskola, danslärarna som jobbar där har till exempel undervisat kändisar samt själva varit med i olika TV-program, eleverna har uppträtt på de största scenerna runt om i världen och själva skolan har till och med varit med i en film. Stort och mäktigt alltså! Jag och Anna har för det mesta dansat dansstilen JFH, vilket är en blandning av jazz, funk och hiphop. SÅ KUL. Men igår var vi tyvärr på vår allra sista dance class här. Det känns förstås sorligt, men samtidigt är jag så himla tacksam och glad över att jag fått dansa på en så pass känd dansskola, med både otroligt duktiga och framgångsrika danslärare samt världens bästa danssällskap. Har verkligen haft en så himla fin och rolig tid. I ♥ DANCING.

WANTED: MOTIVATION

Alltså förlåt hörni finisar, men min motivation till att bjuda på bilder från resan eller överhuvudtaget till att blogga är rätt så borttappad för tillfället. Jag försöker och försöker, men de här inläggen blir lixom inte till något just nu. Jag får helt enkelt fortsätta kämpa eller vänta tills jag får bättre flyt och så återkommer jag en annan dag.. Puss!

OM DE GÅNGNA VARDAGARNA OCH DEN INTÅGANDE HELGEN

Hejsan finisar! Sedan jag kom hem har vardagen bara rullat på som vanligt. Jag har jobbat, gymmat, städat, planerat mer resor (hehe), dansat och redigerat bilder. Tillbaka till verkligheten, helt enkelt. Imorse vaknade jag upp sjuk men har ändå tagit mig igenom en lång jobbdag och istället för fredagsgym blir det nu fredagsfilm samt litervis med te - inte så tokigt det heller! Resten av helgen blir tydligen också lugn nu (förutom att jag ska vara barnvakt imorgon), så det betyder att det nog så småningom börjar trilla in inlägg från resan här. Det var allt jag hade på hjärtat för den här gången. Pusshej.

SÅ ÄR JAG HEMMA IGEN

Och jag hade en alldeles alldeles underbar födelsedagsresa! ♥