EN UPPDATERING FRÅN SEMESTERLIVET

Underbara kvällsdopp. <3

Så kom regnet! Och jag tänkte passa på att snabbt titta in här igen - hej på er gullisar! :-) Jag tänker inte skriva en lång ramsa om varför uppdateringen är minimal just nu, utan istället hoppas jag på att ni också njuter av detta ljuvliga väder och denna pangsommar lika mycket som mig. Jag har dock ingen aning om hur jag sedan ska fortsätta eller var jag ens ska börja efter ett så här långt uppehåll, men det får jag klura ut senare. Jag har ju faktiskt semester en vecka till, hehe! Älskar att det känns som att jag är ledig i en evighet. <3

För tillfället befinner jag mig alltså på Åland med min favoritmänniska! Igårkväll hade vi bokat in en biodejt för att se nya Mamma Mia - filmen och jag var så himla taggad. Jag älskar fortfarande den första filmen och den andra gjorde mig inte besviken. I biosalongen var det dock lika varmt som på alla andra ställen nuförtiden så efter att det i två timmar känts som att vi suttit i en bastu var kvällsdoppet en självklarhet. Jag har nog förresten aldrig simmat så här mycket i hela mitt liv som jag gjort denna sommar. Det är bara så himla skönt! Under gårkvällens dopp var vattnet alldeles ljummet och regndropparna började smattra ner på vattenytan. Vi njöt och simmade hur länge som helst. När vi kom hem igen kröp vi ner i sängen och gosade medan vi lyssnade på ösregnet och åskan utanför. Mysigt!

HÄLSNINGAR FRÅN EN LIVSNJUTARE

Vid mitt happy place. <3

Hej på er finisar!! Nu har det ekat tomt här några dagar och jag ville bara kika in för att säga att jag mår så himla himla bra. <3 Jag njuter av livet, solen och semestern. Jag umgås med prick hela familjen, åker massvis med båt, äter god mat antingen på glasverandan eller på bryggan, spelar otaligt många matcher trädgårdsspel samt laddar batterierna till max. Jag har spenderat cirka alla minuter på villan sedan jag anlände och jag älskar det! Ungen knäppte några bilder på mig när jag satt och njöt i kvällssolen häromdagen. Som ni ser ville Nuppu också vara med. :-) Förövrigt har jag knäppt massa bilder under mina dagar här och bara jag hinner och framförallt vill sitta vid datorn ska jag bomba er med sommarfotografier. Vi hörs senare. PUSS!

EN OBESKRIVLIG SEMESTERFEELING

Tio jobbdagar bara susade förbi och igår när jag checkade ut från kvällsskiftet fick jag cykla hem med en himla semesterfeelis genom ett ljummet och somrigt Helsingfors för sista gången. Nu tar jag paus från jobb, citycyklarna och huvudstaden i hela fyra veckor. Jag har aldrig någonsin längtat hemhem såhär mycket som jag gjort på sistone (inte ens när jag bodde i Australien, haha), och nu är jag bara någon timme ifrån. Ååh, sommar på mitt happy place alltså! <3

TVÅ GULDGLIMTAR I VARDAGEN

Den senaste veckan känns det som om vardagarna bjudit på sisådär bara jobb och inte några äventyr, men två guldglimtar har jag åtminstone prickat in. Vi tar en titt!
En dag på jobbet hörde bästa Jens av sig och bjöd ut mig på sushibuffé, och jag var väääldigt snabb med att tacka ja! Vi har ju varit på några sushibuffér tillsammans, men eftersom vi aldrig varit på tumis till Kin Sushi fick det bli dagens restaurang. Medan vi mumsade i oss alla himmelskt goda sushibitar (jag har gett upp med att tävla mot honom eftersom det är hopplöst, hehe) diskuterade vi om allt från kärlek och framtiden till hurudan butik eller restaurang vi skulle öppna i Helsingfors och det slutade med att vi hade tillbringat en hel kväll tillsammans.
Efter ett kvällsskift i början på veckan hade vi bokat in ett våffelkalas. Flickorna hade fixat ihop allting medan jag fortfarande var på jobb och sedan fick jag cykla hem och direkt sätta mig vid ett dukat våffelbord. Hur bra får man ha det alltså!? Finaste pinglorna. Våfflor, nutella, grädde och jordgubbar - gissa om det var gott. <3

STRANDHÄNG, KORTSPEL, BASTUBAD & GRILLMAT

När vi anlände till Erikas stuga började vi med en rundtur, hela gården var nämligen full med små söta stugor. Här ovan ser ni tre av dem - huvudstugan, lusthuset och utedasset.
Efter rundturen började magarna kurra och vi trollade ihop en lunch bestående av sallad, batong och lite grillat. Eftersom vädret var lite ruggigt bestämde vi oss för att äta i lusthuset.
När det var dags för fika förflyttade vi oss sedan utomhus...
... För att återigen återvända till lusthuset för att spela kort. Det blev otaligt många omgångar av olika kortspel och däremellan hade jag också frågesport om vad fiskar heter på latin. Det sistnämnda tror jag dock att det bara var jag som tyckte att det var roligt, haha. Men nu kan jag lära er att rutilus rutilus är en mört. ;-) Vi spelade iallafall himla mycket kort under helgen.
Vi flyttade in och ut med jämna mellanrum på grund av detta. Vädret var verkligen så förskräckligt omväxlande. I ena sekunden kunde vi sitta och sola under klarblå himmel, medan det i nästa sekund öste ner regn. Eller så kunde det helt enkelt både vara solsken och regnskurar på samma gång!
När det var dags för middag begav vi oss iväg till SSS Paviljongen. Vi skålade för en härlig stughelg och jag åt ungspotatis med skagenröra. Gott, men inget speciellt. Vi hade så många diskussionsämnen att behandla så vi satt kvar i paviljongen i flera timmar för att babbla.
Väl tillbaka vid stugan värmde vi bastun - det var dags för bastubad och nattdopp. Totalt satt vi nog i bastun närmare tre (!!) timmar, och däremellan svalkade vi oss i havet, drack en kall cider eller satt på bryggan och njöt. Himlen var så fin, och det var en såå skön och ljuvlig kväll.
Avslutningsvis avrundade vi kvällen/natten med flätor, ostbricka, choklad, kortspel och vin i lusthuset. Långt över midnatt, när ögonen var alldeles för trötta, kröp vi ner i sängarna och somnade ungefär bums.
Trots att kvällen före slutade rätt så sent, vaknade Erika och jag ändå förvånansvärt tidigt. Det var så himla rofyllt att vakna upp bland lugnet i skogen och bara höra fåglarnas kvitter.
Vi gick och satte oss på bryggan och fångade dagens första solstrålar samt lyssnade på vågorna medan vi väntade på att de andra skulle vakna.
Sedan dukade vi fram frukosten utomhus. Vi konstaterade att allting blir så mycket godare när det äts ute.
När vi var laddade med energi var vi redo för några matcher mölkky. Dessvärre gick det himla mycket bättre för vissa, medan det för andra gick.. himla dåligt, hehe.
Under dagen hängde vi i stranden eller på bryggan och fångade alla solstrålar. Jag njöt så mycket och var så avkopplad att de andra började skratta åt mig.. :-) Vad jag älskar dig, solen!
Innan vi tyvärr var tvungna att packa ihop och åka hemåt fixade vi ihop en himla grillmiddag. Vi fyllde våra tallrikar med majs, fyllda svampar, jordgubbar, sparris, fylld paprika, kyckling, halloumi, sallad och zucchini. SÅ HIMLA GOTT!! Ett perfekt avslut på en perfekt helg.

Tack mina pinglor för en stughelg jag lever länge på. <3

STUGLIV ÄR BALSAM FÖR SJÄLEN

Alltså ååh vad jag älskar detta!! Villaliv/landeliv/stugliv är verkligen det bästa som finns. <3 Vi hade två alldeles underbara dagar bestående av allt som stugliv innebär och jag var verkligen så avslappnad och lugn ända in i själen. Vi fångade dagarna till max och bara njöt. Jag har himla många bilder att bjuda på, så därför kommer här först ett skepp lastat med blandade bilder från våra dagar.