ETT MORGONDOPP & JUNIMÅNAD

Ett morgondopp. <3

I början på sommaren knäppte jag himla få sommarfotografier under sommardagarna på mitt happy place, men här ovan bjuder jag iallafall på några fotografier från ett ljuvligt morgondopp. Jag hann samla på mig så himla många fina sommarminnen och jag gjorde så mycket somrigt redan i juni. Massa terrasshäng, fina SUP-turer, traditionsenlig våffelstekning utomhus, besök på vänners villor slash stugor, underbara båtturer, mysig midsommar på ön, förlängda veckoslut på mitt happy place, goda drinkar, vackra solnedgångar, massa dopp i havet, lyxiga picknickar, morgonyoga på bryggan, roligt kubbspelande och hemmagjord rabarbersaft. Jag tänkte otaligt många gånger att varje dag kändes som veckoslut och då hade semestern inte ens börjat ännu. :-) Men med det sagt var semestern minst lika efterlängtad ändå när jag i slutet på juni äntligen fick checka ut påriktigt för fem veckor framåt. Att få fira första semesterdagen var ett perfekt avslut på en underbar junimånad. <3

OM MIDSOMMAREN PÅ ÖN

En åländsk midsommarafton. <3

Den här sommaren vankades det ett traditionsenligt midsommarfirande på Åland igen! Så därmed började jag midsommarafton med att vakna upp på ön och till min lycka bjöd midsommarvädret på strålande sol. Sedan var det dags för den obligatoriska midsommarkranstillverkningen och en mysig midsommarlunch tillsammans med vänner och familj hemma hos mina svärföräldrar. Det serverades himla god sommarmat, färska jordgubbar och rabarberdrinkar (såklart!). Därefter åkte vi vidare till Leos stuga för att fortsätta firandet av midsommarafton där tillsammans med ett festligt gäng. Vi skålade i bubbel, blev bjudna på ännu mer himla god sommarmat, sjöng massa snapsvisor, lekte lekar, badade bastu och tog himla många dopp i havet. Vi övernattade på stugan och på midsommardagen fortsatte vi sedan firandet med ett uppfriskande morgondopp och en lyxig midsommarbrunch. Resten av midsommarveckoslutet var himla lugnt och vi njöt bara av soligt väder, kvalitetstid med familjen samt bubbelbad i jacuzzin. Och det var årets traditionsenliga, soliga, mysiga, somriga och roliga midsommarfirande. <3

MIDSOMMARKLÄNNINGEN & MIDSOMMARKRANSEN

Ett skepp kommer lastat med fotografier på midsommarklänningen och midsommarkransen! Innan jag berättar mera om midsommaren så tänkte jag börja med att bjuda på några fotografier på hur jag såg ut under midsommarfirandet. Det har ju lixom blivit en liten tradition här på bloggen att både presentera midsommarklänningen och midsommarkransen. :-) Och här ovan har ni alltså årets midsommarversion! Den vita klänningen med små persikofärgade blommor köpte jag redan i vintras, för direkt jag såg den visste jag att denna midsommardröm skulle bli årets midsommarklänning, hehe. Sedan ville jag i år göra en enkel och ljus midsommarkrans och därmed bestod blomkransen av endast brudslöja, nejlikor och rosor i färger som matchade klänningen. Jag älskade verkligen både midsommarklänningen och midsommarkransen! <3

YOGASTREAK DAG ÅTTAHUNDRA OCH NIOHUNDRA

Ett yogapass på bryggan. <3

Precis som rubriken säger, så har jag nått två nya mål på min yogastreak! I våras fick jag checka av yogastreak dag åttahundra och nu under sommaren fick jag även checka av yogastreak dag niohundra. Alltså - tänk att jag har checkat av ett yogapass prick varje dag så här himla länge!! Jag blir lika förundrad, stolt och glad varje gång jag tänker på det, haha. :-) Dessutom blir även min kropp lika glad, nöjd och välmående varje gång jag checkar av ett nytt yogapass. Iallafall. Nu är jag verkligen så nära mitt drömmål på tusen dagar också! Och med det sagt, så ska jag nu rulla ut yogamattan på bryggan och checka av yogastreak dag niohundrasextiosju.

APPRECIATION POST: RABARBERSAFT

På tal om drycker och drinkar - sommarens allra godaste dryck är ju absolut rabarbersaft och sommarens allra godaste drink är ju därmed alla sorters rabarberdrinkar! Det börjar vara ganska många somrar som jag har gjort hemlagad rabarbersaft nu och denna sommar var inget undantag. Det är verkligen så himla enkelt och så himla gott! Den här gången fick rabarbersaften dessutom en alldeles ljuvlig rosa färg. :-)
Sommarens första rabarberdrinkar serverade jag på mitt happy place och förutom rabarberdrinkar bjöd jag även på en himla knäckig rabarberpaj med vaniljsås. Mums! Efter detta drack vi sedan otaligt många glas med rabarbersaft och rabarberdrinkar. Just nu ligger en del av rabarbersaften även i frysen och den ska jag ta fram någon dag när jag saknar sommaren extra mycket! Och det var min lilla appreciation post om rabarbersaft, haha. <3

OM DRINKAR OCH ATT FÅNGA SOMMARKVÄLLAR

Somriga drinkar på Hejm.

Champagne och picknick-middag vid havet.

Middag och en sangriakanna på Faros.

En härlig AW på Sandö Beach Club.

Champagne och picknick-middag ute på gräset.

Middag och färggranna drinkar på Strampen.

Kalla drycker på Faros

Champagne och picknick-middag från Fiskdisken ute på bryggan.

Efter att vi kom hem från Italien stod det jobb på schemat resten av juni, men det kändes faktiskt inte som om jag jobbade alls, haha. Det var soligt, varmt och somrigt väder sisådär prick varje dag och därmed passade vi på att leva sommarliv och att fånga sommarkvällarna. Här ovan ser ni en sammanfattning av hur juni såg ut utanför jobbet - somriga drinkar, god mat och soliga terrasser. Mitt sommarliv i Vasa går verkligen ut på terrasshäng, hehe. :-) Om vi inte checkade av en middag eller drinkar på någon av restaurangerna eller terrasserna nere vid havet så tog vi egen middag eller picknick och en flaska champagne med oss ut och så satte vi oss på någon ljuvlig plats för att njuta av sommarkvällen. Åh, vardagslyx. <3