HÄLSNINGAR FRÅN EN LYCKLIG TJEJ

Jobbdag sex av sex är avcheckad. Alltså, som jag har väntat på denna dag, för utcheckningen idag innebar början på en veckas semester. Så efterlängtat och välförtjänt. SÅ HÄRLIGT. Dessutom ska jag tillbringa min semester på paradisön Åland med bland annat de här två pojkarna. ♥♥♥ Alltså bästa. Vi hörs när vi hörs, så ha det toppen tills dess!

NÄRPESBOAN

Tisdagskvällens bestyr bestod av sommarteater vid "vridin" i Närpes. Ett riktigt sommarmåste!

OM LÖRDAGEN, SÖNDAGEN & MÅNDAGEN

Svanfamiljen som bor utanför villan.

På lördagen hade jag tidig väckning eftersom ett morgonskift väntade och sedan resten av dagen fick jag njuta i solen på villan. När det var dags att planera kvällens bravader, valde jag faktiskt träning framför utgång till slut. Söndagen bestod av jobb hela dagen, vilket innebär att det inte finns något mer att berätta där. Den nya veckan och måndagen inledde jag med ett skönt träningspass och sedan hann jag även sola några timmar innan kvällskiftet kallade.

HUR MAN FÅNGAR SOMMAREN PÅ EN LEDIG FREDAG

Först och främst vaknade jag upp till solsken och redan då visste jag ju att dagen skulle bli bra. Därefter var det dags för ett träningspass på villan med mamsen innan jag la mig ner i solen och fångade solstrålarna. I något skede rensade vi också jordgubbarna som vi hade hämtat tidigare på förmiddagen och då fick man givetvis (nästan) äta så många jordgubbar man ville samtidigt. GOTT.
På eftermiddagen och kvällskvisten dök det upp moln på himlen, men havet var dock spegelblankt. Ungen och jag packade korgen full med jordgubbar och så begav vi oss ut på äventyr med lilla båten. Vi rodde runt utan någon exakt destination, och när det kändes som att vi hittade ett bra ställe för jordgubbsätning kastade vi i ankaret och mumsade i oss de röda bären. Just då var nog livet himla finfint. Väl i land igen njöt jag bara av lugnet på villan innan jag fick krypa ner i sängen.

OM SOMMARVÄDER & VILLALIV

Efter en hektisk jobbhelg under marknaden fick jag checka ut för två lediga dagar i måndags och tisdags. Vädret bjöd på solsken och varma grader, och det har bara fortsatt hela veckan. Härligt! Under mina lediga dagar bosatte jag mig självklart på villan igen, och där har jag även befunnit mig varje dag efter morgonskiftena resten av veckan. Har solat från morgon till kväll, ätit mammas och pappas goda lyxmat, haft roliga träningar, åkt båt och simmat för att svalka av oss, blivit stucken av getingar två gånger på två dagar (inte lika härligt), mumsat litervis med jordgubbar och spelat badminton. SOMMAR OCH VILLAN. ♥♥♥

KRISTINESTADS SOMMARMARKNAD

Det vankades Kristinestads bästa helg - sommarmarknaden. Tyvärr jobbade jag fredag lördag söndag, men på lördagen efter morgonskiftet fångade jag sommarmarknaden prick alla sekunder jag kunde. Bilfärden från jobbet tog tjugo istället för tre minuter, så. mycket. folk. Traskade omkring på marknaden med ungen och mamsen. Åt italiensk glass samt köpte goda oliver och förstås de obligatoriska lakritsremmarna. Jag svirade om till min nya favoritklänning efter middag på villan. Ingen marknad utan förfest hos oss - vännerna började trilla in en efter en. Cyklade iväg en sväng för att köa till Jungmantältet. Spelade spel och lekte lekar med pingisbollar och glas. Fångade pokémons på vårt sätt, haha. Hade photoshoot vid nya strandpromenaden. Träffade så många saknade vänner. Dansade loss i tältet. Det var verkligen en alldeles perfekt marknadslördag!

OM TRÄNING, SLÄKTKALAS & RESA

Sötisen Signe och jag. :-)

Torsdag. Och så hade vi återigen en regnig dag.. Men vet ni vad? Denna dag gjorde det faktiskt ingenting, för jag hade en alldeles himla ljuvlig dag ändå! Vaknade runt tio nollnoll, men bestämde mig för att ligga kvar i sängen hur länge som helst, för jag vaknade nämligen upp till en ledig dag. Därefter körde mamsen och jag ett träningspass före vi gjorde oss kalasfina. Det var dags för mormors kalas slash träffis med släkten. Himla trevligt! Mot kvällskvisten körde jag iväg till Närpes för att hänga med bästa Sandra. Blev bjuden på kakor och dagens höjdpunkt: bokade en solsemester (!!). Avslutningsvis svängde jag in via villan för att beundra den fina solnedgången och sen kunde jag somna riktigt lycklig. ♥

HELG OCH LEDIGA DAGAR

Helgen för två veckor sedan. Efter jobbet på fredagen kom Björn och hälsade på. Mamma bjöd in till smörgåstårta samt efterrätt och därefter var vi på upptäcksfärd till typ alla byar i Kristinestad. På lördagen hade jag kvällsskift och direkt efteråt körde jag ner till villan för en mamma-dotter-kväll eftersom alla andra var utflugna. En lugn och skön kväll på villan där vi njöt av solnedgången och sedan fick jag krypa ner i sängen och somna på villan, vilket är det bästa bästa bästa. Efter ett så tråkigt och grått väder på sistone vaknade jag upp till soligt väder (äntligen!) på söndagen och hela dagen låg vi och njöt av solen. På måndagen hade jag ännu äran att både vara ledig och få fint väder, så dagen fortsatte med samma melodi som dagen före. Finfin helg och ledighet! Sedan var det back to work igen och även vädret återgick tyvärr till sitt regn och rusk.

TRÄNING MED HUGGE OCH MAMSEN

Long time no see, sportplan! För några veckor sedan så förenades jag och sportplanen. Jag kan nog inte ens minnas när jag senast tränade där, så det kändes verkligen bra! Iallafall. Jag har äntligen fått hem Hugo Rosas träningsbok, och har utmanat mamma att checka av den med mig. Så det är vårt projekt nuförtiden. Vi har tränat på sportplan, i garaget, i regnet, på villan, i en backe, i skinande sol.. Ja, lite överallt. Och det är så roligt! Feelisen efter varje träning är verkligen #död - men åh, så härlig känsla det är ändå!

OM JOBB, FOTOGRAFERING, TRÄNING, FÖDELSEDAG & LEDIG DAG

Min mormor. ♥

Hej! :-) I söndags jobbade jag prick hela dagen, tio trettio till tjugoett femton. Sedan har jag bara haft morgonskift hittills denna vecka, så det innebär ju att jag fått lite mera ut av dagarna. Har bland annat hängt på villan, powernappat, haft fotografering med FSG-gänget, tränat och hälsat på universums bästa och gulligaste mormor som fyllde 83 (!). Idag var jag ledig och jag kände mig typiskt nog inte på topp, så jag har spenderat ledigheten sovande i både sängen och soffan. Avslutade dock dagen med en skön promenad runt stan i duggregnet med mamsen och ungen. Imorgon väntar jobb igen. Pusshej.

TOMATKARNEVALEN 2016

Några handplockade bilder från både fredagen och lördagen som jag rört ihop till ett.

På fredagen inledde jag karnevalen med att möta upp Sandra och strax där efter gick vi för att äta vårrullar. Sedan vankades det förfest hos Emma och Daniel innan vi traskade iväg till tältet där det var kalas. Vi dansade och sjöng tills stängning och somnade sen inte förrän sisådär fem på natten/morgonen. SÅ himla rolig kväll! På lördagen fortsatte vi med förfest hos Björn och så hann vi också checka av alla ställen i Näsby. Även fast jag inte hade tänkt mig en till tältkväll befann jag mig ändå där denna dag igen. Träffade alla gullisar och dansade en stund, medan regnet öste ner utanför (därav vårt fina hår, hehe). Men när 1G3B började spela - vilket kanske inte riktigt är min typ av musik, för att säga det fint - åkte jag hemåt och avslutade därmed årets karneval.

OM VAD SOM VANKADES I HELGEN

Jag hade en så bra helg på grund av karnevaldags i Närpes. Helgen bjöd ju givetvis på Tomatkarnevalen! Verkligen toppenkul som alltid. Tills jag har valt ut bilder jag ska bjuda på åt er, så får ni se vad jag firade i. Fredagen dansade jag runt i en tomatoutfit karnevalen till ära (hehe) och på lördagen rockade jag en blommig jumpsuit.

EN KORT SUMMERING

Hejsan svejsan! :-) Orsaken till att jag inte har uppdaterat något om veckan som gått är helt enkelt för att det inte har hänt något särskilt speciellt - förutom den roliga helgen, förstås! Har för det mesta bara jobbat, men en dag har jag fått njuta av solen och en annan hade vi bokat in en shoppingdag i Vasa också. Det var väl ungefär det sen. PUSS.