HUR MAN FÅNGAR SOMMAREN PÅ EN LEDIG FREDAG

Först och främst vaknade jag upp till solsken och redan då visste jag ju att dagen skulle bli bra. Därefter var det dags för ett träningspass på villan med mamsen innan jag la mig ner i solen och fångade solstrålarna. I något skede rensade vi också jordgubbarna som vi hade hämtat tidigare på förmiddagen och då fick man givetvis (nästan) äta så många jordgubbar man ville samtidigt. GOTT.
På eftermiddagen och kvällskvisten dök det upp moln på himlen, men havet var dock spegelblankt. Ungen och jag packade korgen full med jordgubbar och så begav vi oss ut på äventyr med lilla båten. Vi rodde runt utan någon exakt destination, och när det kändes som att vi hittade ett bra ställe för jordgubbsätning kastade vi i ankaret och mumsade i oss de röda bären. Just då var nog livet himla finfint. Väl i land igen njöt jag bara av lugnet på villan innan jag fick krypa ner i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0