TRE REGNIGA DAGAR GENOM MIN IPHONE

Hösten är redan här, och vintern närmar sig (bokstavligen) med stormsteg. I början på denna vecka fick vi minst sagt uppleva en riktig höst-/vinterstorm som varade i över tre dagar. Ösregn nonstop, iskalla temperaturer och förskräckligt hårda vindar. Vi tar en titt på vad jag gjorde medan stormen pågick:
Måndag. Gullisarna var alldeles förvirrade över att behöva ha så mycket kläder på sig då vi skulle iväg till daycare. Och jacka, vad är det för något? Haha. Förövrigt var nog största utmaningen att ta oss till och från daycare utan att bli alldeles genomblöta, även om vi hade bil.. Iallafall. När jag fick några timmar ledigt åkte jag iväg till Macquarie Centre med Amelie, för vad passade inte bättre än en shoppingdag! Sen hann vi även luncha och leka lite med polaroidkameran. Därefter var det dags att fixa passfoton med lillasyster och när vi även hade hämtat storasyster var vi alla hemma igen. Gymmet fick bli kvällens underhållning. 
Tisdag. Vaknade upp till regnet som öste ner och bestämde mig då för att ha en sköta-om-mig-dag för att piggas upp i detta väder. Medan ungarna var i daycare befann jag mig på gymmet, tog en varm dusch och gjorde hårinpackning, shoppade lite till och var på spa/ansiktsbehandling/massage. Det sistnämnda var min födelsedagspresent från min hostfamily och det var så så så himla skönt!! Sedan blev det myskväll i sängen.

Onsdag. Denna dag var jag ledig och jag hade bestämt mig för att trotsa vädret. Det, att trotsa vädret menar jag förstås, ångrade jag i samma ögonblick som jag steg utanför dörren. Satte mig ändå på tåget in till city och att jag var alldeles blöt när jag kom fram var ändå så värt det när jag äntligen fick träffa Charlotte (som jag hittade på min east coast trip) igen! Vi fikade, pratade och skrattade bort sisådär två timmar på Starbucks. På kvällen hade jag inget annat för mig än ett pass på gymmet och massa slöande framför datorn. 
 
/ aivilo som njuter av solen och värmen som kom tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0