APPRECIATION POST: PINGVINBASTUN

En mix av fotografier från pingvinbastun och isvaken. <3
 
Sedan hösten tjugohundratjugotvå har pingvinbastun fungerat som mitt andra hem och jag har besökt pingvinbastun så ofta jag bara har kunnat - ofta varje dag - oavsett väder. Att bli medlem i pingvinerna är nog ett av de absolut bästa besluten jag har tagit och det har fått mig att må så himla bra. Jag har verkligen älskat prick varje besök, prick varje bastubad och prick varje dopp i isvaken. <3 Med det sagt, så har jag nu faktiskt tagit mitt allra sista dopp i isvaken vid den gamla pingvinbastun. Det kändes både sorgligt och vemodigt eftersom det har varit en så pass stor del av mitt liv de senaste åren, men samtidigt finns det nu också något att se framemot! Det är nämligen så att det ska byggas en ny fin pingvinbastu på samma ställe och inför nästa säsong ska den vara färdig. Tills dess är det nu alltså paus för pingvinerna och jag vågar knappt skriva ut det, men i smyg längtar jag för första gången någonsin till november.. :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0