OM EN MYSIG VILLAVSLUTNING

 
Det sista officiella sommarveckoslutet vankades det villavslutning, och det firades såklart med familjen på mitt happy place. <3 Jag knäppte tydligen massa fotografier, så nu tänkte jag bjuda på dem samtidigt som ni helt enkelt får hänga med på firandet! 
När papsen föreslog att vi skulle ta en tur med båten var det ingen som var sen med att tacka ja, så vi inledde därmed firandet med en härlig båttur på eftermiddagen. 
Sedan vankades det en mini-kräftskiva slash skaldjursplatå på glasverandan. Det serverades färska finländska kräftor (!!), rökta räkor, skagenröra, kräftstjärtar och massa tillbehör. Allting var himmelskt gott! 
Efter middagen satte vi oss på bryggan för att njuta av kvällssolen. Det var en så fin kväll. <3 Ååh, vad jag är tacksam över att jag får njuta av en plats som detta prick när jag vill! 
Därefter var det dags för den traditionsenliga kokkobrasan. Tidigare under dagen hade vi samlat ihop allt material till brasan och nu skulle den alltså tändas.  
Vi beundrade både brasan och solnedgången på samma gång. Då dessa två kombineras blir det extra magiskt. Dessutom tog vi även med oss efterrätten hit, så att vi kunde avnjuta den samtidigt. 
Då solen hade gått ner hoppade vi allihopa ner i den varma och sköna badtunnan och där plaskade vi sedan hur länge som helst. Jag tog även några svalkande dopp i havet. 
När det började skymma tände vi ljus på terrassen och på glasverandan och då var jag även tvungen att knäppa några fotografier på stugan - det blev ju så himla mysigt!!
Avslutningsvis avrundade vi firandet med att värma oss vid glöden från brasan medan vi tittade på alla fina fyrverkerier som grannarna bjöd på. Och det var den ljuvliga och mysiga villavslutningen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0