KLÄ OM MIDDAGSTOLAR MED MIG

 
Vi har fått ärva mina älskade morföräldrars gamla middagsbord- och stolar och det känns bara så fint. <3 Men precis som med de förra middagstolarna, så har jag klätt om dessa så att de bättre passar in i vårt hem. Jag dokumenterade hela klä-om-middagsstolar-projektet steg för steg och här nedan har jag sammanställt allt. Häng med!
Så här såg stolarna ut när jag påbörjade detta projekt och så här har stolarna även sett ut hela min uppväxt. :-) Steg ett var alltså att ta bort det gamla och nötta blåvit-randiga tyget.
Och det gjorde jag med hjälp av dessa verktyg. Vi råkade ha en himla liten skruvmejsel här hemma som verkligen var det perfekta verktyget för att lätt få bort alla nitar som tyget satt fast med. För nitar fanns det himla mycket av, haha!
När tyget var borttaget möttes vi dock till vår förvåning av ytterligare ett lager med tyg. Där under gömde sig ett tyg som istället var mossgrönt. Det var faktiskt en himla fin färg, men ändå ingen färg som passar hemma hos oss. 
Så därmed var nästa steg att traska till tygbutiken för att leta nytt tyg. Jag hade drömt om att hitta ett sammetstyg i en viss beige nyans och det var prick det som jag hittade! Sedan klippte jag till rätt storlek på tygbitarna och därefter var det dags att nita fast tyget med en nitpistol. Här fick jag hjälp av min älskling och det gick faktiskt himla smidigt! 
Voilà! Så här såg stolarna ut när de var klara. Det är ju hur enkelt som helst och går faktiskt snabbt att trolla fram ett helt nytt utseende. Och nu passar stolarna perfekt in i vårt hem. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0