ÖPPET HAV, VÅRSTÄDAD BALKONG & MASSA GODA DRYCKER

Vi fick finbesök av bästa Linus då det vankades långledighet! Här hade vi även bjudit över bästa Malin för lite bubbel och snacks innan vi skulle iväg på middag.
 
Middagarna på Ernst Salonger är alltid lika lyckade och trevliga - och denna middag på fotografierna här ovan var inget undantag. Vi skålade i rosé, beställde in massa småplock till förrätt, testade på många olika viner samt avnjöt varsin god huvudrätt.  
 
Prick den sista april blev det slutligen öppet hav utanför pingvinbastun och därmed var isvakssäsongen över för denna gång. Jag checkade slutligen av sisådär trehundra (!!) dopp i isvaken och jag älskade varenda ett. <3 
 
En kväll hade vi roligt på Zinc. Jag bad bartendern att blanda ihop en mocktail åt mig och den var så himla himla god. Förövrigt, så är jag verkligen glad och tacksam prick varje dag för att jag och min Malin bor i samma stad!!
 
Förra veckan jobbade jag undantagsvis även på fredagen och när jag fick checka ut var jag därmed väldigt välförtjänt av en AW på Fondis, hehe. :-) På min instagram aivilos skrev jag då: Fredag! Sol! Espresso martini! Terrassäsong! Och det sammanfattar allting så himla bra. 
 
En dag hade jag storstädning på balkongen och samtidigt gjorde jag den vårfin. På kvällskvisten passade vi sedan på att fira det med några glas bubbel ute på balkongen.
 
Mamsen och papsen kom på besök och vi bjöd dem på en hemlagad trerätters middag med italienskt tema. Vi hade så länge försökt få ihop denna middag och nu var det äntligen dags. Det serverades magiskt goda viner och himmelsk mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0