ATT FIRA EN YOGASTREAK

Under hösten checkade jag av både dag sexhundra och dag sjuhundra på min yogastreak och sista dagen på år tjugohundratjugotvå fick jag alltså också checka av två hela år!! Så för att fira detta och uppmärksamma dessa milstolpar så som jag har gjort med de andra milstolparna jag har uppnått tidigare tänkte jag denna gång svara på ett gäng frågor om yoga och min yogastreak. Enjoy!
 
 
Vilken tid på dygnet är din favorittid att utföra ett yogapass? 
Jag gillar nog bäst att utföra mina yogapass direkt efter att jag har vaknat. Då har man börjat dagen på bästa sätt, och har dessutom checkat av yogastreaken för den dagen. Win-win. 
 
Vilket ställe är det konstigaste stället du utfört ett yogapass på?
På golvet mellan sängarna i hytten på Viking Line? Mitt i en skolkorridor under en kaffepaus då jag var på skolning? I en säng (!!) på ett flygfältshotell? Uppe på en väldigt ofärdig vind mitt i bygget av mamsen och papsens nya hus? Man hinner med många konstiga ställen på två år, hehe. :-)
 
Vad måste ingå i ett bra yogapass?
Ett yogapass utan downward facing dog känns nog inte komplett för mig - men fråga mig inte varför, haha!
 
Vilken är den finaste yogaupplevelsen?
Morgonyogan på bryggan på mitt happy place, med utsikt över ett spegelblankt hav, är magisk. Inget slår det!
 
 
Har du fått med dig någon annan på yogapassen?
Ja, det har jag faktiskt! Under dessa två år har jag genomfört många yogapass tillsammans med Bill och ännu fler tillsammans med Adriene på Youtube (hehe). Några yogapass har jag även haft sällskap av Daniela, Tove eller Lykke. Sedan har jag såklart också gått på ledda yogapass där det funnits massa andra yogafantaster. Nu senast hade jag även äran att ha med mig Erika dagen då jag checkade av prick två år.
 
Vilket yogapass har varit mest utmanande?
Det måste väl ändå vara de yogapass jag utfört på SUP-brädan! 
 
Vad är hemligheten med att checka av en yogastreak?
Hemligheten? Hmm.. Jag tror faktiskt att det bara är att bestämma sig för att göra det. Sen hjälper det ju om man är envis och har disciplin, haha!
 
Vilka är de tre bästa sakerna med yoga?
Att det känns så himla bra i kroppen under och efter ett yogapass - jag känner mig både stark och rörlig. Att yogan får mig att slappna av och får mig lugn. Och att jag - tydligen - kan utföra ett yogapass prick var som helst! 
 
 
Föredrar du att göra yoga självständigt eller med en instruktör?
Jag gillar nog en mix av båda! Ibland är det skönt att bara vara inne i sin egna lilla yogabubbla och göra exakt det man känner för eller det man känner att kroppen behöver, och ibland är det bara himla underbart att någon annan säger åt en vad man ska göra så att man inte behöver tänka själv.
 
Var utförde du ditt senaste yogapass?
På yogamattan i vardagsrummet. Där har nog flest yogapass checkats av under dessa två år ändå!
 
Vad gör du en dag då motivationen är som bortblåst?
Eftersom jag vet att jag oavsett måste genomföra ett yogapass, så går jag helt enkelt bara och lägger mig på yogamattan. Därifrån brukar det lösa sig. :-)

 

Vad är det svåraste med en yogastreak?
Att försöka hitta en lucka för ett yogapass om man har en fullspäckad dag från morgon till kväll, yogapasset måste ju lixom göras oavsett. Annars - att det är så himla svårt att sluta, haha! För varje milstolpe jag når, vill jag bara nå en till.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0