RESTAURANGBESÖK, LOPPISFYND & SOLSTRÅLAR

Vi anlände till Åbo lite tidigare än resten av familjen och hade därmed bokat in en middag på tumis på restaurangen Gustavo. Jag hade drömt om deras tryffelburrata sedan jag senast åt den för flera år sedan, så det var det första jag beställde in. Därefter skålade vi i rödvin och delade på en pizza. Mums. 
Följande morgon hade alla i gänget anlänt och vi vaknade upp till ett soligt och ljuvligt Åbo! Här fanns ingen snö överhuvudtaget heller, så vårkänslorna smög sig plötsligt på. I början på februari... Haha!
Det vankades brunch på klassikern Fontana. Jag valde deras brunchtallrik som bestod av allt från skagenröra till pannkaka. Vi hade så mycket att prata om under brunchen att vi satt kvar i sisådär två timmar.
På tal om vårkänslor. Blanko hade redan tagit fram sina utemöbler och när solen strålade på uteserveringen blev man ju minst sagt sugen på att slå sig ner. :-) Vi tog iallafall en solskenspromenad längs med ån för att njuta av det härliga vädret. 
I något skede var det dags för fika och då föll valet på Fazer Café. Jag dricker ju egentligen inte kaffe, men här är deras iskaffe verkligen så himla gott! 
Vi traskade också på stan och kikade i några butiker. Främst besökte vi olika loppisar och jag fyndade en klänning - surprise surprise, hehe. 
Vi hade bokat bord för familjemiddag på restaurangen Smör. Och det var verkligen en middagsupplevelse som klättrade högt upp på topplistan. De flesta i gänget valde deras tiorätters avsmakningsmeny Signature och det kändes nästan som att det för varje rätt som serverades bara blev godare och godare. Mina favoriter blev ändå pilgrimsmusslan med tryffel och den nordiska sashimin. De smakade himmelskt! 
Avslutningsvis bjuder jag på två fotografier på ån och åbåtarna som jag knäppte på kvällen då vi traskade hemåt. Åbo är nog så fint. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0