OM EN LEDIG FREDAG

Jag tänkte att vi kunde ta en titt på hur min ljuvliga fredag såg ut! Att vara ledig på fredagar är ett av de bästa besluten jag någonsin har tagit! Jag är så himla tacksam för min lediga fredag och mina förlängda veckoslut. <3 Iallafall, häng med mig på min lediga fredag nu:
Det har blivit en tradition att jag inleder fredagen och veckoslutet med att åka till pingvinbastun för att ta några dopp i isvaken, och denna fredag var inget undantag. Det är verkligen bästa starten på dagen! 
Den här fredagen strålade även solen, vilket gjorde allting ännu ljuvligare! Jag tycker att det är så himla trevligt när solen lyser igenom gardinerna så här. :-)
Väl hemma igen slängde jag mig på soffan för att slöa en stund och därefter fixade jag ihop en liten frukost åt mig. Avokadosmörgåsar och en havtornsshot! Avokadosmörgåsar är verkligen mitt livselixir, jag äter det sisådär prick varje dag, haha. 
Sedan var det dags för att hänga med min bästis i köket! Det vankades nämligen födelsedagskalas under veckoslutet och jag hade såklart lovat att baka en tårta. Så nu skulle jag alltså trolla ihop tårtbottnarna. 
Eftersom det ju var strålande sol utomhus begav jag mig sedan ut igen. Och dagen till ära tog jag vinterns första promenad på isen!! Det hade jag v e r  k l i g e n längtat efter. <3
Så här glad var jag över det - även om det stundvis blåste alldeles förskräckligt mycket. Jag kunde ha stannat på isen hur länge som helst, men tanken på att jag hade motvind hem fick mig att ändå inte gå allt för långt, hehe. 
Oftast brukar jag göra mitt fredagsyogapass på morgonen innan jag åker iväg till pingvinbastun, men denna dag knäppte jag på ett yogapass med Adriene först på eftermiddagen. Jag har verkligen blivit nykär i yoga på sistone och njuter extra mycket av varje yogastund.
Till näst var det dags för lite tårtförberedelse. Födelsedagsbarnet som fyllde fyra jordsnurr hade önskat sig en siffertårta och självklart trollade jag fram en sådan! 
Resten av eftermiddagen placerade jag mig prick här och planerade vår nästa resa slash vårt nästa äventyr medan jag väntade på att min älskling skulle komma hem från jobbet. Jag älskar förresten ljuset i lägenheten nu!
På kvällskvisten fortsatte jag med tårtprojektet, för det är exakt vad det är - ett projekt, haha. Det tar faktiskt mycket mera tid än man tror att göra tårtor. Men det är ett himla trevligt projekt iallafall. :-) Ni får se resultatet av tårtan i ett annat inlägg!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0