EN VINTRIG SJÄLVSTÄNDIGHETSDAG

Finlands självständighetsdag firade jag med att njuta av något av det bästa med vårt land - vinternatur och frisk luft. Dagen till ära blev vi nämligen bjudna på perfekt vinterväder! Jag inledde med att äntligen checka av vinterns första skidtur. På grund av att jag har varit sjuk så har jag inte kunnat göra det förrän nu, så det var verkligen efterlängtat.
Efter en skön skidtur fortsatte jag vidare till Sandö och där tog jag den lilla promenaden till pinvingbastun. Jag var dock tvungen att stanna några gånger för att knäppa några fotografier eftersom det var så vackert överallt. :-) Det var himla många minusgrader just denna dag, så naturen var även extra vacker. 
Slutligen var jag framme vid pingvinbastun och då hoppade jag direkt ner i plurret. Det är en så himla fantastisk känsla att få varva dessa kalla dopp med varma bastubad. Vinterbad är ju kanske ändå det allra allra bästa med Finland, hehe! Iallafall. Jag hoppas verkligen att det här ljuvliga vintervädret stannar så att jag får njuta av prick allt detta hela vintern. <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0