OM ETT BESÖK AV SVÄRFÖRÄLDRARNA

Efter det ljuvliga påskfirandet var vi bara ensamma hemma i sisådär två dagar innan mina fina svärföräldrar knackade på dörren. De var på besök i fyra dagar och främst bestod besöket självklart av massa matupplevelser. Det är tydligen även det enda som jag har knäppt fotografier på, haha! Fotografierna här ovan är från en middag på Hejm. Vi började med att beställa in varsitt glas champagne och därefter valde jag smörkokt marabelpotatis med forellrom och massa andra tillbehör till förrätt och rostad potatisgnocchi med olika svampar och rödvin till huvudrätt. Mums! Jag blev så mätt att jag inte orkade med någon efterrätt, men istället slank en god piggelin-drink ner istället. :-)
Dessa fotografier här ovan är från när vi åt middag på Ernst Salonger. Här beställde jag in ett glas vitt och tre olika smårätter: gratinerade shiitaken, jordärtskocksoppa och sotad sik. Till efterätt valde jag fattiga riddare. Allting var verkligen himla gott! En kväll bjöd vi även på trerätters middag hemma. Då serverade min mästerkock massa goda viner, saffransrisotto med kammusslor, ricottapasta med räkor och ostbricka. Förutom dessa matupplevelser hann vi även med att gå på loppis, ha flera spelkvällar, fika otaligt många gånger och besöka mitt happy place. Ungefär så. Det är alltid lika trevligt med finbesök. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0