EN MARIMEKKO-TÅRTA

Här bjuder jag på några fotografier på den senaste tårtan jag trollade ihop! Det hade dock börjat skymma innan jag blev klar med tårtan, så jag var tvungen att snabbt knäppa några fotografier med telefonen och jag har därmed bara dessa halvdåliga fotografier att bjuda på. Iallafall. Min lillasyster önskade sig en marimekko-tårta till hennes födelsedagskalas och det var prick det jag trollade ihop! Tårtan består av ljus tårtbotten, mammas hemlagade jordgubbssylt och grädde. Sedan är tårtan täckt med schweizisk marängsmörkräm och dekorerad med marimekko-blommor som är gjorda av sockermassa. Det var himla roligt att trolla ihop en marimekko-tårta och den blev ju också himla fin. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0