AIVILOS VS CORONA

Hälsningar från karantän dag åtta! Det är länge sedan jag har skrivit något om coronaviruset här, så nu är det väl verkligen dags. Ingen har väl missat att coronakaoset har spårat ur för femtioelfte gången och nu känns det som om sisådär ALLA har corona. Och så även vi. 
 
Bara några dagar efter att jag hade återvänt till jobbet efter jullovet och bara någon dag efter att jag hade fått min tredje dos coronavaccin, vaknade jag upp med lite feber och värk i kroppen. Jag trodde  förstås att det var på grund av vaccinet (även om jag inte hade fått några symptom av de två andra doserna), men jag tog ett coronahemmatest för säkerhets skull. Ni kanske kan tänka er hur förvånade vi blev här hemma när testet redan efter sisådär trettio sekunder visade två starka röda sträck. Testet var positivt! För att bekräfta detta åkte jag iväg för att ta ett officiellt coronatest, och även det var såklart positivt. Några dagar senare visade även Bills test positivt. Nu har vi alltså varit i karantän i åtta dagar och har två dagar kvar innan vi får komma ut i friheten igen, hehe. Vi har dock bara haft lindriga symptom och det är jag otroligt tacksam över! Men coronaviruset vann över mig till slut ändå och nu önskar jag bara att det dör ut också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0