TVÅ FINA RESTAURANGUPPLEVELSER

En kväll under veckan i Helsingfors åt jag och mina två kollegor middag på restaurang Bronda. Vi inledde middagen med bubbel och drinkar medan vi (läs: jag) försökte bestämma oss för vad vi skulle äta. När jag senast besökte restaurangen åt jag universums godaste förrätt och därmed försökte jag nu övertala de andra att testa på den. Det slutade med att vi alla beställde in varsin arancino till förrätt och till huvudrätt valde jag "fish of the day" med hummersås. Förrätten var lika magisk som senast och allt annat var också himla gott! Förutom detta bestod middagen av både djupa och konstiga (haha) diskussioner. Jag är så glad över att få jobba med dom här två. <3
En annan kväll hade jag bokat bord åt mig och mina gullisar på restaurang Chéri. Vi möttes först upp för varsin fördrink vid Esplanaden och därefter var det dags för en fantastisk middag! Vi började med att beställa in en flaska rödvin att dela på. Sedan föll valet på en burrata till förrätt och en tryffelrisotto till huvudrätt för mig. Avslutningsvis skålade vi också i några cocktails. Allting var alldeles magiskt gott och stämningen på restaurangen var verkligen toppen. Dessutom skrattade vi så himla mycket under kvällen att jag fick ont i magen och vi var de allra sista som lämnade restaurangen innan den stängde. Succérestaurang och favoritpersoner! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0