OM NÄR MIN STJÄRNA VAR IN TOWN

Jag hade finbesök av min bästa Erika i sisådär trettioåtta ljuvliga timmar och nu tänkte jag berätta vad vi hittade på! Trots att vi bor så långt ifrån varandra har vi fått njuta av mycket kvalitetstid tillsammans denna höst, och det är jag så himla tacksam över. <3
Jag plockade upp Erika från tåget på torsdagkväll och sedan var det dags för ostbricka och rödvin. Vi satt upp till långt efter midnatt och sippade på vin samt bara babblade om allt och ingenting!
På fredagmorgon dukade jag som sagt fram denna brunch, men den har jag ju redan skrivit om. :-) Det blev iallafall en lång och härlig brunch som varade i flera timmar.
Trots att vädret var både grått och regnigt bestämde vi oss för att ta en promenad. Vi traskade längs med stranden och runtom i stan så att jag fick visa Vasa åt Erika. Hon hade bara varit i staden en gång tidigare, och det var under en pampasvecka för flera år sedan, hehe. 
Som ni såg stannade vi till vid Sweet Vaasa och där var det dags för fika och caféhäng. Vi delade på en snickerskakbit som var himla god!
När Bill hade studerat färdigt för dagen mötte vi upp honom och då tvingade vi honom att knäppa lite höstfotografier på oss innan vi gick vidare. :-) 
Nästa hållplats var det nyöppnade AW-stället Zinc. Där skålade vi i bubbel samt drack några drinkar och hade det otroligt trevligt! Min äppeldrink var himla god och både inredningen och atmosfären var himla härliga. 
Min stjärna och jag. <3 Vi kom bara hem för att svira om till nya outfits och därefter begav vi oss iväg på middag. 
Jag hade bokat bord på Strampen och där fanns det så mycket gott på menyn så att vi bestämde oss för att beställa in både förrätt och huvudrätt. Jag valde röstivåffla med tillbehör till förrätt och svamprisotto till huvudrätt. Och så vin, förstås. MUMS.
Resten av kvällen tillbringade vi med att scrolla igenom fotografier från vår studietid och följande morgon skjutsade jag Erika tillbaka till tåget. Kom snart på besök igen!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0