EN HÖSTIG (DÖRR)KRANS

Efter att knappt ha varit hemma ett endaste veckoslut under prick hela sommaren och hösten väntade äntligen tre lediga dagar då jag bara skulle vara hemma. Då passade jag på att ta tag i lägenheten som inte hade fått någon kärlek på alldeles för länge. Jag storstädade hela lägenheten, organiserade alla skåp och hyllor, planterade om växter, möblerade om i sovrummet, gjorde lite höstpyssel samt flyttade runt på inredningsdetaljer. Jisses, så skönt och härligt det kändes efteråt!!
 
Ett av höstpysslen bestod av kranstillverkning. Jag ville ha en höstkrans till ytterdörren och gick därmed ut för att samla lite material både i skogen och längs med stranden. Jag hittade vass, ormbunkar, rönnlöv samt vita blommor och av dem trollade jag ihop höstkransen här ovan. Jag blev verkligen himla nöjd! När kransen var färdig hängde jag upp den på väggen för att knäppa några fotografier. Då insåg jag att den passade minst lika bra upphängd på väggen, så den fick hänga kvar där i några dagar tills jag slutligen bestämde mig för att hänga den på ytterdörren som tänkt iallafall. Nu får vi inte njuta av den lika mycket längre, men kanske höstkransen lyckas förgylla någon annans dag när de går förbi vår dörr eller kommer och hälsar på istället. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0