EN LITEN GULLIG BAGARE

En födelsedagstårta på gång!
 
Denna älskade lilla bagare fyllde två år i måndags och därför tyckte jag att det var dags att hon skulle få vara med och baka sin egen födelsedagstårta. Så en dag kom hon på besök med bagarmössan i handen och så satte vi igång med tårtbakandet. :-) Det är allt annat än lungt med detta busfrö och innan smeten var färdig hade hon knäckt ett extra ägg i smeten, kastat ut en deciliter strösocker på bordet samt hällt ut en rågad matsked vetemjöl på golvet. Sedan avslutade hon med att nysa rakt ner i smeten... Alltså haha! Efter den intensiva tårtbakningen ville hon sitta och titta på när tårtan gräddades i ugnen. Men som ni kanske förstår bestämde jag mig för att hon inte fick vara med och dekorera tårtan. ;-) Så nu ska jag faktiskt sätta igång med just det. Senare idag vankas det födelsedagskalas för lilla bagaren. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0