ETT SOLIGT VINTERVECKOSLUT

Alltså vilket P A N G VÄ D E R vi hade under veckoslutet!! Solen sken från klarblå himmel prick hela veckoslutet och vintervädret var alldeles perfekt. Jag ville bara vara ute och maxa vinterdagarna och vi tillbringade himla mycket tid ute på isen. Jag har massa fotografier att bjuda på, så häng med vetja!
Så här glad var jag på lördagen över att vintervädret bjöd på fantastisk sol och över att jag hade papperskassen full med fastlagsbullar, hehe. :-) 
Vi hade med oss varm kakao hemifrån och så köpte vi med oss fastlagsbullar från stan. Därefter traskade vi ner till stranden för att ha en utomhusfika. 
Det var så himla ljuvligt att fika utomhus medan solstrålarna värmde ansiktet. <3 Vi skulle egentligen bara köpa vanliga fastlagsbullar, men som ni ser slank det med en fastlagsbulle i kanelbulleformat också. Jag kunde verkligen inte motstå den när jag såg den på bageriet.. :-)
Efter vår utomhusfika begav vi oss ut på isen för en promenad! Det vimlade verkligen av människor på isen.
Jag kastade mig i snön och gjorde en snöängel! Att göra en snöängel fanns ju med på min vinterlista och jag hade faktiskt inte gjort någon tidigare i vinter, så det var verkligen dags.
Det var så himla vackert ute på isen, och framförallt himla härligt, så slutligen tillbringade vi resten av dagen här. På kvällen tog vi det bara lungt här hemma, men det är väl det nya normala nuförtiden, haha! 
På söndagen hade jag bokat in en heldag på tumis med denna underbara gullis! <3 Vi började dagen med att bege oss ut på ett nytt äventyr på isen. Såklart var vintervädret lika ljuvligt denna dag också!
Alltså älskade Lykke. <3 Det är så himla roligt att umgås med henne nu! Hon har så fina funderingar, är så himla klok och duktig och har alltid något roligt att säga!
Vi tog en liten fikapaus i pulkan på isen också! Vi skålade i varsin trip och tittade på alla människor och hundar som gick förbi. Resten av vår tid tillsammans läste vi böcker, åt lunch, tog en powernap, utforskade vår lägenhet (den är verkligen inte barnvänlig, haha), facetime:ade med mamsen och ungen, hade en liten photoshoot samt hoppade i sängen. Typ så.
När Lykke hade åkt hem lyckades vi fånga ännu en promenad på isen innan solen gick ner. Ni kanske kan gissa hur många isfotografier jag har från veckoslutet, hehe. :-)
Det var ju även alla hjärtans dag i söndags, så jag passade på att rita ett stort hjärta i snön! Vi firade sedan kvällen med vackra rosor, lyxmiddag, choklad och bastubad. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0