OM FEM CAFÉ- OCH RESTAURANGUPPLEVELSER

La Torrefazione. Det första vi gjorde när vi anlände till Helsingfors var att beställa in en stor brunch här. Brunchen bestod av lax- och avokadobagel, chiapudding, brownie, te/kaffe och äppeljuice. Vi hade även turen att få bordet med den bästa utsikten. :-)
Paulig Kulma. En dag mötte vi upp bästa Jens och så traskade vi iväg hit för att dricka glögg och catcha upp. Jag hade inte sett Jens på evigheter, så det var himla trevligt att ses igen!!
The Cock. Det här är en av mina favoritrestauranger i huvudstaden! Här åt vi trerätters middag en kväll. Bubbel, burrata, rödvin, biff med bearnaisesås, crème brûlée och chokladkaka. Jag glömde tydligen att fotografera efterrätten - oops. Burratan var iallafall bland den godaste vi har ätit!
Relove. Jag ville såklart passa på att äta så många bruncher som möjligt, så hit gick vi för att äta ännu en brunch. Jag valde en avokadocroissant och en acai bowl. Mums!
Deliberi K7. Detta är verkligen ett standardställe för oss. Här äter man goda pizzabitar eller pintxos och dricker bubbel eller något varmt. Och det var precis det vi gjorde även denna gång när prick hela gänget en eftermiddag spontant hamnade här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0