OM TVÅ NYA ROLIGA VANOR I VARDAGEN

Under sommaren började jag med två nya rutiner slash vanor slash hobbyn och nu tänkte jag faktiskt berätta lite om dem. :-)
 
1. Runstreak. En runstreak innebär att man prick varje dag - för ett visst antal dagar - ska springa en engelsk mile. Jag tycker om och blir mer motiverad av att alltid ha en utmaning i min träning och detta har verkligen fungerat himla bra för mig! Nu behöver jag inte fundera på OM jag ska eller orkar springa just idag, utan istället funderar jag på NÄR jag ska springa just idag. :-) Mitt första mål var att springa trettio dagar i sträck, men eftersom min runstreak nu redan är på dag fyrtiofem så är nästa mål femtio dagar. Det vanligaste är dock att ha hundra dagar som mål, så som det ser ut nu kommer jag nog att fortsätta springa tills jag uppnår hundra dagar på min runstreak!
 
2. Duolingo. Jag har länge tänkt att jag verkligen skulle vilja lära mig ett nytt språk, och med hjälp av till exempel appen duolingo kan man göra just det. Jag laddade därmed ner appen och valde att lära mig spanska. Tanken är att man en stund varje dag ska studera och göra olika övningar för att slutligen lära sig språket. Även här bygger man upp en streak om man gör sina övningar varje dag, och just nu är jag uppe i sjuttio dagar! Jag känner faktiskt att jag redan har lärt mig massor och här hemma brukar jag prata spanska mest hela tiden, haha. :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0