OM EN FANTASTISK VILLAVSLUTNING

Nu ska jag berätta om hur vi firade villavslutningen! Jag har verkligen så himla många fotografier att bjuda på, så hoppas ni är redo för universums längsta inlägg, hehe. :-) Dagen fick en perfekt början. Solen strålade från en klarblå himmel och havet var alldeles spegelblankt vid mitt happy place. <3 Jag kan inte minnas att de någonsin har varit så här fantastiskt väder en villavslutning tidigare. Ååh vad jag njöt!
På dagen begav jag och ungen oss iväg på en lång härlig SUP-tur. Ungefär halvvägs stannade vi till vid en liten holme och då satte/lade vi oss bara ner på brädorna och flöt omkring. Det kändes verkligen som en riktig sommardag!
Vi åkte såklart också ut på en båttur med hela familjen! Detta var troligen den sista båtturen för denna säsong, men oj vad många underbara båtturer vi har haft denna sommar. 
Till middag serverades det skagen toast till förrätt, rökt lax och rökta räkor med tillbehör till huvudrätt samt kladdkaka till efterrätt. De två första rätterna åt vi inne på glasverandan, men efterrätten åt vi nere vid stranden framför den ljuvliga solnedgången. Det var en underbar sista sommarkväll och vi kunde sitta ute utan att frysa alls.  
En kokkobrasa hör villavslutningen till, så papsen och min älskling fixade också ihop en sådan. Den var rätt så liten, men den var himla fin och värmde himla skönt. Och så var den ju förstås otroligt mysig!! Efter detta tände vi facklor och ljus runt hela gården och när det blev mörkt hoppade vi i badtunnan där vi sedan tittade på raketer. Avslutningsvis dukade vi fram en liten ostbricka på glasverandan. 
Jag har tjatat om att sova i båten sisådär hela sommaren, och denna natt hände det äntligen, haha! Vi fixade och bäddade inne i båten och så övernattade jag och min älskling där. Hela natten var det alldeles tyst och stilla utanför och det var såå mysigt att sova i båten! Jag sov som en prinsessa efter en himla perfekt och underbart mysig villavslutning med familjen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0