LUGNET FÖRE OCH EFTER STORMEN

Hej på er! Jag tänkte berätta lite om veckan som gått. Fotografierna här ovan är från i måndags när jag och Malin gick en lång kvällspromenad runt sisådär hela Åbo. Jag tycker verkligen om denna promenadslinga längs med ån! I mitten på veckan drog ju en storm in över landet och då passade vi på att mysa extra mycket inomhus. Vi åt en god höstmiddag, gick i bastun, gjorde ansiktsmasker och tände ljus. Just här i Åbo blev stormen dock inte så farlig, utan det blåste bara lite hårdare än vanligt, hehe. 
Hela gårdagen tillbringade jag med bästa Malin! På dagen åkte vi iväg till Runsala för att jaga solrosor, men vi möttes bara av en hel massa blomknoppar.. Vi plockade ändå med oss en bukett och nu hoppas jag istället på att solrosorna ska slå ut här hemma. :-) När vi var tillbaka i stan traskade vi iväg till restaurang Kawaii för att äta sushi och babbla på i flera timmar. Slutligen tillbringade vi kvällen med ostbricka, vinmys och gamla fotografier hemma hos mig. SÅ mysigt. <3
Idag tog jag en lång sovmorgon söndagen till ära och därefter tog Bill med mig på en lång promenad. I och med min runstreak så har jag bara fokuserat på löpningen på sistone, och därmed har vardagspromenaderna tyvärr fallit bort. Men jag började sakna att bara gå ut och gå för att njuta av den friska luften, så denna vecka bestämde jag mig för att även prioritera promenader och fick till och med ihop fyra stycken. :-) Iallafall. Efter promenaden fixade jag ihop en god brunch och resten av dagen har jag bara varit hemma. Jag har tagit det himla lungt samt laddat batterierna inför en ny vecka. Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0