OM EN ROADTRIP TILL HANGÖ

Fredagen den nionde oktober fick jag checka ut från jobbet redan vid lunch, och det ville jag såklart fånga på något vis! Malin och jag hade kvällen före funderat över vad vi kunde hitta på för coronavänlig aktivitet en regnig dag i oktober (det var verkligen lättare sagt än gjort!!), och slutligen blev en roadtrip det vinnande konceptet! 
Regnet öste ner hela vår roadtrip, men slutligen kom vi fram till vår destination - landets sydligaste stad: Hangö! Ingen av oss hade besökt staden tidigare, så det var en perfekt destination. :-) Och då kan man ju undra varför jag aldrig har varit i Hangö förut?? Speciellt under sommaren är det ju ett himla paradis och jag måste verkligen åka tillbaka nästa säsong. 
Vi flydde undan regnet där ute och slog oss ner på ett café med en vacker utsikt över havet. Där beställde vi in varm choklad och varsin kakbit och så bara babblade och myste vi. <3
Resten av eftermiddagen utforskade vi den lilla staden. Vi besökte olika stränder, beundrade alla gamla och himla ljuvliga hus samt körde runt på Hangös alla små gator. Det hade regnat prick hela dagen, men när vi kom fram till denna strand på fotografierna här ovan kikade även solen fram en stund. Det var verkligen en himla härlig liten getaway med det allra bästa sällskapet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0