OM ATT SAMLA STEG TILL HÄLSOSTEGEN

Så här vackert var det i stan häromdagen. <3
 
Nu i oktobermånad är jag som sagt med i Folkhälsans motionskampanj hälsostegen och precis som ifjol är vi även ett team på jobbet som samlar steg tillsammans. Överlag tycker jag inte att det är så svårt att uppnå målet på tiotusen steg per dag, men här nedan har jag listat några ting/tips på vad jag brukar göra nu under hälsostegen när jag verkligen fokuserar på att samla så många steg som möjligt och prioriterar (vardags)motion.
 
♥ Kombinerar mina runstreaks med en promenad efteråt
♥ Kör hemmaträning som innehåller många stegserier
♥ Försöker vara extra aktiv på jobbet
♥ Beger mig ut på promenad även om det är dåligt väder
♥ Lämnar bilen hemma och går in till stan
♥ Dammsuger hela lägenheten, hehe
♥ Lyssnar på bra musik eller en rolig podcast medan jag samlar steg
♥ Bokar in promenaddejter med vänner eller familj
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0