IT'S CORONA TIME

En koronamatch på gång!
 
Jag minns att vi har spelat spelet här ovan någon gång när vi barn var små, men egentligen är spelet ända från när mamma och pappa var unga. De senaste sisådär femton åren har det dock varit helt bortglömt, fram tills för några veckor sedan.. Mamma förslog nämligen att vi skulle ta fram spelet igen och efter det slutade vi aldrig spela. Och gissa vad spelet heter? Korona! Det känns ju som ett lustigt och passande namn så här mitt i coronakrisen, haha. Spelet är verkligen så roligt och efter otaligt många matcher både inomhus och utomhus blev vi himla duktiga. Mitt mål var att vinna över mamma (som ju hade sin talang kvar sedan hon var ung) och det gjorde jag till slut. ;-) Har ni någon gång spelat korona?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0