FEM POSITIVA TING

En rosa dröm på vår innergård!
 
Det känns som att det mesta, ja till och med kanske prick allt, med coronakaoset är negativt. Men för att ändå hitta någon ljusglimt i allt detta har jag nu kämpat fram fem positiva ting med coronakrisen. Here we go: 
 
♥ Jag har fått tillbringa mycket tid med mamsen, papsen och ungen. Skulle coronaviruset inte ha härjat under våren, skulle jag inte alls haft möjlighet att tillbringa så mycket tid i Kristinestad och därmed inte kunnat umgås så mycket med familjen. Det har varit härligt ändå. <3

♥ Jag lever i nuet. Nu när man inte kan planera något överhuvudtaget eftersom att framtiden är så osäker, är jag mycket bättre på att leva här och nu. Jag har alltid haft tankarna på nästa lediga dag, nästa månad, nästa resa, nästa helg, nästa sommar och så vidare. Nu fångar jag en dag i taget, och jag tror att det är riktigt nyttigt för mig.

♥ Jag njuter av naturen. Och det verkar som att alla andra också gör det. Jag har nog aldrig vistats så mycket i naturen som jag har gjort nu under coronakrisen. Frisk luft, mycket motion, trevligt sällskap, vacker natur, harmoniska stunder och nya platser. 

♥ Jag håller kontakt med vänner och familj bättre. När möjligheten till att träffas inte riktigt finns där, har det iallafall för mig blivit viktigare att hålla kontakt med alla gullisar på andra sätt. I dessa tider vill man ju speciellt mycket höra sig för om alla mår bra. <3

♥ Jag har insett hur bra jag hade det tidigare. Jisses alltså, detta har jag ju verkligen insett nu när friheten och hela livet har begränsats. Jag känner mest att jag kanske inte borde ha klagat så mycket tidigare, haha! Nuförtiden uppskattar jag verkligen också alla småsaker, speciellt många saker som jag tog förgivet förut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0