OM EN HÄRLIG HELG MITT I ALLT KAOS

Brunch på balkongen. <3
 
På grund av den rådande coronasituationen bestämde vi oss för att mest vara hemmavid under helgen. Trots det hade vi en himla ljuvlig helg, och därför tänkte jag berätta lite om den även om vi inte gjorde något särskilt. :-) Fredagskvällen var riktigt lugn, vi gick i bastun och så tittade jag på säsongspremiären av Let's Dance. På lördagen vaknade jag rätt så tidigt (för att vara jag, hehe) och efter att ha legat kvar i sängen hur lääänge som helst steg jag upp och kockade ihop en brunch åt oss. Det blev morotsscones och smoothie bowls! Under dagen tog vi en promenad samt fixade och städade i lägenheten. Slutligen tränade jag ett styrkepass hemma innan det var dags för den mysiga kvällen jag redan berättade om! Söndagen inledde jag med en sovmorgon och därefter begav vi oss ut på en joggingrunda i solen. När vi var hemma igen gjorde jag i ordning balkongen och solade lite, medan min älskling gjorde brunch åt oss. Brunchen bestod av american pancakes med hallon och banan - mums! Vi har dessutom druckit dubbeldos av havtornsshottarna de senaste dagarna så att vi ska hållas friska. ;-) Vi avnjöt pannkakorna i solen på balkongen (!!) och därmed inledde vi balkongsäsongen. Ljuvligt! <3 Efter en stund ringde resten av familjen på facetime och så pratade vi i sisådär en och en halv timme, haha! Det är världens bästa uppfinning att man kan prata med flera samtidigt på facetime, då kan vi prata hela familjen fast vi är på olika ställen. :-) När vi hade babblat klart gick vi ut på en långpromenad för att fånga det härliga vädret lite mer. Till middag bjöds det på sparrisrisotto med halloumi och avslutningsvis tittade vi på filmen Jumanji: The next level och den var precis lika rolig som den första filmen i samma serie. Jisses, nu har jag skrivit en hel roman, men sammanfattningsvis hade vi alltså en himla p a n g h e l g !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0