LET'S TALK ABOUT CORONA

Hej gullisar! Hur mår ni? <3 Jag känner att vi behöver prata om coronaviruset. All information och alla nyheter vi har blivit matade med den senaste tiden har gjort mig alldeles snurrig i huvudet och jag behöver verkligen skriva ner mina tankar. Först och främst: Jisses så snabbt det blev en helomvändning i världen - det eskalerade verkligen i rekordfart. Det känns faktiskt som om jag inte ens hängde med riktigt. Plötsligt är det undantagstillstånd i Finland och det är både overkligt och någonting historiskt. Hela världen skriver ju historia just nu. Jag är ändå himla imponerad av Finlands ledning som tar alla dessa stora och jobbiga beslut och vågar införa drastiska åtgärder. Det är på något sätt coolt, lixom.
 
Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska förhålla mig till själva coronaviruset, jag tycker att det är så svårt att avgöra hur allvarligt läget faktiskt är. Jag har försökt läsa på från pålitliga källor, men känner inte att jag blir så mycket klokare. Det gäller bara att ta en dag i taget. Jag är verkligen tacksam för att både jag och alla jag känner ännu mår bra och är friska! Men liiite måste jag ju få klaga ändå. Livet är ju verkligen så himla himla tråkigt nu. Prick allt är framflyttat eller inställt, man får inte resa någonstans, helst ska man inte träffa några andra människor och ekonomin lider.. Ungefär så. Framtiden känns helt otroligt oviss och man kan ju inte planera in någonting alls. Men ur denna katastrof kommer ändå något positivt, det verkar ju nämligen som att klimatet äntligen får en chans att återhämta sig lite. <3 
 
Ta hand om er och så hoppas vi på att vi snart lever i en gladare värld igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0