OM MIDSOMMARAFTON

Det var verkligen en himla varm och ljuvlig midsommarafton! På förmiddagen trollade jag som sagt ihop min midsommarkrans och eftersom det blev så mycket blommor kvar gjorde jag en åt Bill också, hehe. Sedan var det dags för midsommarlunch. Dessutom fyllde lillebror Ville hela 18 år (!!), så vi firade honom samtidigt! Det serverades bland annat olika sorters lax, potatissallad, rullader, olika sorters sillar, grillad melon, ägghalvor och såser. Till efterrätt bjöds det på minipavlova toppat med extra allt. :-) Midsommarlunchen är alltid så himla himla trevlig och god!!
Efter några timmar åkte vi vidare till Linus där vi skulle tillbringa kvällen. Vi började med att gå och plocka blommor och därefter band vi kransar åt resten av gänget också. Jag var verkligen såå glad över att alla ville ha en midsommarkrans i år, haha! Under kvällen spelade vi kubb, smakade på olika sorters (natur)vin, fotograferade, spelade beer pong samt sjöng sånger och snapsvisor. Bill och Robin hade gjort en hemlagad snaps med smak av rabarber och enbär som blev väldigt populär. När det var dags för middag serverades det fiskrätter till förätt, sedan grillade vi allt man kan tänka sig till huvudrätt och slutligen åt vi färska bär med grädde till efterrätt. Att fira midsommar på Åland med min ålänning är det bästa som finns! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0