OM EN TAPAS NIGHT I SÖDERSUNDA

Magisk tapas!
 

Vi invigde veckoslutet med att bjuda in vänner till en spansk afton slash tapas night här i Södersunda. Och jisses vilken succé det blev!! När alla gäster hade kommit skålade vi i rabarberbellinis innan vi satte oss ner till bords. Det dukade bordet var fullt av bland annat fyllda tomater med tonfiskröra, gambas al ajillo, focaccia, massa olika pintxos, gazpacho, burrata med forellrom och örtolja, småplock i form av oliver, kapris, rostade mandlar, parmesanchips, manchego och cornichons, råbiff, friterad torsk, rödbetshummus, spansk omelett samt cantaloupemelon invirad i parmaskinka. Det fanns verkligen så mycket att jag inte ens kan namnet på allt, haha! Alla män i familjen både älskar att laga mat och gör fantastiskt god mat, så de stod för själva maten, medan jag hade ansvar för att plocka ihop allting samt komponera upplägget. Och alltså, alla restauranger kan slänga sig i väggen, för prick allt smakade magiskt gott! <3. Till maten serverades vit sangria, röd sangria, olika sorters cherry samt spansk öl. Jag ordnade också en frågesport som handlade om spansk mat, spanskt vin och Spanien överlag. Den var himla himla rolig! Denna kväll är verkligen en sommarkväll jag kommer att minnas länge. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0