EN SOMMARDAG PÅ KIMITOÖN

Ett underbart strandhäng. <3 
 
Jag har aldrig varit till Kimitoön tidigare, så nu när jag har lärt känna fina Sofie som faktiskt bor där tänkte jag att det verkligen var dags! Tjugohundratjugo är väl året då man ska upptäcka sitt eget hemland, så jag kände att detta var en bra början. ;-) Sofie var min guide under hela dagen och visade mig runt på sisådär hela Kimitoön. Jag startade mot Kimitoön direkt jag vaknade på lördagen och var så himla peppad på dagen, haha! Sofie och hennes John bor i ett hus precis vid havet, så när jag anlände började vi med en rundtur i både huset och på gården. Alltså ååh, jag blev verkligen så avundsjuk på hur fint ställe de bor på och hur ljuvlig utsikt de har!! Under dagen låg vi på bryggan och solade, fixade ihop en somrig sallad till lunch, tog massa dopp i det sköna havet och var ute på en tur med kajaken. På kvällskvisten gjorde vi oss i ordning och åkte iväg för lite sightseeing samtidigt som vi också åt middag på en brygga i hamnen och skålade i varsin kall cider på en terrass. I solnedgången körde jag sedan hemåt igen efter en alldeles perfekt sommardag. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0