TAKE TWO X TWO

Den enda bilden från de senaste dagarna.. <3
 
Jag måste bara berätta om mitt lilla äventyr påväg till Åland. Samma dag som jag kom hem från Portugal, skulle jag alltså ta kvällsbåten till ön. Och det gick ju som ni kanske kan gissa inte helt som planerat. När jag hade packat om kappsäcken, parkerat bilen i hamnen och checkat in på båten, möttes jag av en inte så trevlig överraskning i form av en skylt där det stod att båten troligen inte kan ta iland på Åland på grund av för mycket blåst. Eftersom att jag redan hade rest hur länge som helst hade jag verkligen ingen lust att åka en omväg via Stockholm (det har man i och för sig aldrig..), så jag bestämde mig snabbt. Jag gick ut genom portarna igen och då tittade personalen frågande på mig och undrade på skoj om jag hade ångrat mig, så jag svarade skrattande att jag faktiskt hade gjort det och förklarade situationen. Jag fick min båtbiljett utbytt, gick ut från terminalen och åkte hem igen. Haha! Därmed sov jag hemma under natten och på morgonen begav jag mig tillbaka till hamnen, och denna gång kom jag också hela vägen till ön. :-) 
 
Dagarna på Åland blev dock inte heller alls som jag hade tänkt. Jag kan inte förstå att jag behöver skriva detta, men JAG ÄR SJUK IGEN. IGEN! Jag fick en ny omgång av angina som denna gång var ännu värre och har därför spenderat de senaste dagarna i sängen. Idag skulle jag ha börjat jobba igen, men istället är jag sjukskriven. Jag vet faktiskt inte ens vad jag ska säga mera? Är så trött, besviken, uttråkad och frustrerad. När ska jag få bli frisk egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0