OLIVIAS HEMGJORDA GRANOLA

Smoothie bowls toppade med universums godaste granola!!
 
Nu tänkte jag bjuda på mitt recept på hemlagad granola. Den är verkligen så himla god och krispig!! Jag har redan trollat ihop två omgångar av den och ni kanske kan göra den till frukosten slash brunchen nu under helgen. :-) Jag brukar höfta med ingredienserna och har alltså inte några exakta mått, men jag brukar laga en sådan mängd så att det ryms i glasburken här ovan. Nu till receptet:
 
Pekannötter
Cashewnötter
Valnötter
Mandlar
Havregryn
Kokosflingor
Chiafrön
Dadlar
Russin
Andra valfria nötter / torkade frukter
Honung
Kokosolja eller rapsolja
 
Sätt ugnen på hundrasjuttio grader. Hacka alla torra ingredienser i mindre bitar och lägg i en skål för att blanda om. Smält honungen samt oljan i en kastrull och häll sedan vätskan över granolablandningen. Rör ihop allting så att honungen blandas jämt med de torra ingredienserna. Bred ut granolablandningen på en plåt och sätt in i ugnen i cirka tjugo minuter. Rör om granolan med jämna mellanrum så att den inte blir bränd och så att allt blir rostat. Tips: lägg i russinen först några minuter innan det är helt klart. Låt granolan svalna på plåten och lägg därefter allting i en burk. Ät med grekisk yoghurt eller smoothie och njuut! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0