JULMYS HELA DECEMBER

Detta år har jag verkligen fångat julmyset prick hela december! Jag kände bara att man förtjänar lite extra mycket jul och extra mycket mys i år. :-) Här nedan tänkte jag bjuda på fotografier från några julbravader hittills:
Redan första december tog vi in julgranen och jag pyntade den med universums vackraste julgranskulor. <3
Det har såklart blivit många muggar glögg och antagligen minst lika många julfilmer!
För första gången någonsin har jag torkat apelsiner och det var verkligen ett långt projekt, haha! Men det doftade iallafall alldeles ljuvligt i hela lägenheten och jag är nöjd med slutresultatet. :-)
Jag har också trollat ihop julgodis, närmare bestämt snurrig gräddkola med flingsalt. Jag var tvungen att göra ett smakprov och de smakade magiskt gott!
Här är några fotografier på den juliga dörrkransen som jag själv band ihop! Granris, torkade apelsiner, kanelstänger, kottar och stjärnanis.
En dag denna vecka ordnade jag och min älskling en liten julmiddag för bara oss två. <3
Av de torkade apelsinerna har jag gjort girlanger som jag sedan har hängt upp runtom i lägenheten. Tänk att en så enkel grej kan bli så himla fint!!
Jag har ännu inte bakat några vanliga pepparkakor, men däremot har jag bakat och pysslat ihop denna pepparkakshusfasad (oj vilket långt ord, haha!). Visst blev den fin?
Fjärde advent till ära bjöd jag över min storasyster på varm choklad framför granen. Myyyys! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0