STAYCATION I SKÄRGÅRDEN

Nu tänkte jag berätta om vår lilla staycation i skärgården. Det blir ett långt inlägg med många fotografier och lite text, så håll i hatten. ;-)

Vi besökte alltså tre öar och mellan öarna åkte vi skärgårdsfärja. Vårt första stopp var Kökar. 
 
Här är en selfie på hela gänget - mitt resesällskap var som ni ser min älskling och mina svärföräldrar. Vi tog oss runt öarna på cykel, så samtidigt blev det också en cykelsemester.
 
 Det första vi gjorde när vi kom fram till Kökar var att gå en naturstig bland både klippor och skog. Molnen drog in över ön, men vi missade regnet iallafall. 
 
Vi hittade stora blåbär på stigen och stannade en stund för att mumsa i oss några. :-)
 
Det var verkligen så fint att cykla runt på de rödbruna vägarna ute på landet. Så himla idylliskt!
 
Två nätter bodde vi i en bungalow som hörde till Brudhäll hotell. Vi bodde alldeles vid bryggan som hörde till gästhamnen och det var ett perfekt läge!
 
 Ett detaljfotografi på hotellet. Såå vackert och mysigt!!
 
Första kvällen åt jag rökta räkor till förrätt och de var så magiskt goda att jag beställde in dem till middagen följande kväll också, haha. <3
 
Min älskling och jag bland segelbåtar och röda stugor. Älskar skärgården!
 
 En kväll när de andra skulle se på fotbollsmatch tog jag mig ut på SUP-brädan och begav mig iväg på en kvällstur.
 
Jag och Tove var också ute på en kvällstur med cyklarna. Vi cyklade runt prick hela ön och saldot blev tjugofem kilometer samt massa fina vyer. :-)
 
En mysig och härlig frukost ute på bryggan.
 
Dags att upptäcka mer av Kökar! Här är två fotografier på vyer vi möttes av. 
 
Jag trodde aldrig att jag skulle åka på cykelsemester, men here I am.. :-) Vi cyklade totalt sisådär sextiofem kilometer under våra dagar i skärgården. 
 
När vi gick en ny naturstig träffade vi på dessa söta får, men de ville dock bara visa rumpan åt kameran. Haha!
 
En av dagarna gjorde vi en båtutflykt till ön Källskär. Det var en himla vacker liten ön, men det blåste också väldigt hårt där. 
 
På ön fanns några fina stenstränder!
 
Min älskling efter middagen. <3
 
Ännu en kvällstur på SUP-brädan.
 
Det var så himla fint med alla vackra segelbåtar i gästhamnen på Kökar.
 
Jag var ju såklart tvungen att fånga solnedgången också. :-) Här gick solen ner rakt ner i havet. 
 
En till frukost på bryggan. Det kändes verkligen så somrigt.
 
På morgonen innan vi åkte vidare från Kökar tog jag först med mig Bill på ytterligare en SUP-tur..
 
.. Och därefter fick Tove följa med på sin allra första tur på SUP-brädan!
 
Ett sista naturfotografi från Kökar före vi hoppade på färjan igen.
 
Vi åkte vidare till vår sista ö för denna gång: Sottunga. 
 
 När vi kom fram bänkade vi oss direkt på Salteriets terrass för att äta lunch. Några timmar senare var jag tillbaka här för att köpa lite fika också, hehe.
 
Under dagen cyklade vi runt för att upptäcka Sottunga. Det är en väldigt liten ö så där fanns egentligen inte så himla mycket att se. Men vi hittade iallafall denna lustiga skylt. :-)
 
Dags att cykla hemåt. Detta fotografi får avsluta vårt lilla äventyr. Tack skärgården, vi kommer tillbaka! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0