OM GALNA STRUTSAR, ROBINSONMAT & BÅTÄVENTYR

Paddling i Sund. Jag har verkligen gjort många vattenaktiviteter i sommar, och denna dag paddlade vi både kanot och kajak i Kyrksundet i Sund. Vi paddlade i några timmar och hade med oss lite picknick som vi åt mitt ute på vattnet. Det var en himla härlig paddlingstur!
Middag på Smakbyn. En kväll var vi ett stort gäng som åt middag här på Micke Björklunds restaurang och det märktes tydligt att menyn var inspirerad av Robinson. Vi drack drinkar, åt trerätters middag samt hade trevliga diskussioner.
Viltsafari i Eckerö. Vi spenderade en heldag ute i Eckerö och ganska spontant bestämde vi oss för att åka iväg på viltsafari. Där träffade vi på ståtliga hjortar, matade roliga lamor, tittade på lata vildsvin och skrattade åt galna strutsar. Det var en annorlunda upplevelse! Förövrigt åt vi mjukglass på Bodegan, traskade runt vid Käringsund och åt middag på restaurang Söderhagen
Danska smörrebröd på Carlsro Badhotell. Detta ställe ute på Föglö har öppnat nu i sommar och det känns som om prick alla har gjort ett besök dit, så även vi. :-) Vi åt deras smörrebröd till brunch och jag valde avokado samt räkor som topping. Maten var himla god och stället var himla fint!
Det stora båtäventyret. Bara någon dag efter att vi kom hem från vår staycation, åkte vi tillbaka till Kökar över en dag. Denna gång körde vi med egen båt dit och det blev verkligen ett äventyr. Vi körde i  ösregn och solsken, vi körde i sisådär tremeters vågor och på spegelblankt hav OCH vi körde på grund (haha) och fick hjälp av en skärgårdstant och -gubbe för att komma loss. Nio timmar befann vi oss på havet och jag älskar fortfarande att åka båt lika mycket även efter detta, hehe. <3
En förmiddag i blåbärsskogen. Vi har också hunnit plocka en hel del blåbär! Det finns helt otroligt mycket och stora blåbär i år och det tog inte länge för oss att plocka tio (!!) liter. Nu har vi frysen full inför vintern. :-)