OM EN SOMMARKVÄLLSUTFLYKT

I torsdags när jag fick checka ut från jobbet hade Malin anlänt hit till Åbo, så jag mötte genast upp henne och så begav vi oss till ån - jag hade nämligen planerat en liten utflykt åt oss. :-) Vid ån hoppade vi på båten/vattenbussen och sen åkte vi iväg. 
När vi hade åkt längs med hela Aura å kom vi slutligen fram till vår destination Beckholmen och här steg vi iland. Vi hade med cyklarna på båten så att vi härifrån sedan kunde fortsätta vår utflykt. 
Vi slog oss ner på restaurang Terrassens terrass (hehe) och beställde in middag. Vi valde skärgårdstapas, plåtbröd och en sangriakanna och delade på allt. Allting var himla gott, men speciellt sangrian smakade magiskt! 
Vi satt kvar på terrassen hela kvällen och drack himla många sangriaglas. Och så njöt vi av den fina utsikten. <3
När solen började gå ner gick vi tillbaka till hamnen för att beundra alla segelbåtar och solnedgången, såklart. Det var en alldeles fantastisk sommarkväll!
Avslutningvis tog vi en cykeltur hem i den varma kvällen. Det har faktiskt knappt känts som om jag har jobbat nu i augusti, eftersom att jag har haft så himla mycket roliga bravader inbokade på vardagarna också. Jag måste verkligen fortsätta med detta under hösten också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0