LITE MERA SKÄRGÅRDSLIV

Denna sommar har jag verkligen tillbringat mycket tid ute i skärgården, och för prick en vecka sedan var det dags att upptäcka ytterligare två öar. Vi besökte både Nagu och Korpo i Åbos skärgård!
Vårt äventyr började med att vi tog färjan över från Pargas till Nagu och vårt första stopp var Nagus gästhamn och Hotell Strandbo. Där åt vi en skärgårdslunch i form av napas och det var fantastiskt gott! 
Efteråt strövade vi omkring i gästhamnen, tittade på båtarna samt kikade i de små butikerna. Jag har varit i Nagu förut - även fast det var väldigt många år sedan senast - så jag kände faktiskt igen mig. :-)
Vi hoppade på färjan igen och den tog oss till Korpo. Där körde vi först runt och upptäckte ön och därefter hittade vi en gömd liten strand som vi stannade till vid. Vi solade och simmade hela eftermiddagen. <3
Påväg tillbaka till fastlandet passerade vi Nagu igen och då passade vi på att fika vid Köpmans innan vi fortsatte resan hemåt. Syltmunken här ovan var den godaste vi någonsin har ätit!! Och det var vår lilla härliga dagsutflykt till skärgården det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0