EN SOMMARDAG PÅ HÖGSÅRA

En dag när jag fick checka ut tidigare från jobbet körde jag till Kimitoön för att möta upp saknade Sofie, och därefter åkte vi vidare iväg på utflykt till Högsåra. Vi hade redan i början på sommaren bestämt att vi skulle åka hit i augusti, så jag hade varit peppad väldigt länge. :-)
Redan i hamnen blev jag kär i denna lilla ö, vi möttes nämligen av denna färgglada husvägg direkt vi steg iland! Den är ju verkligen alldeles ljuvligt fin. <3 Vi satte oss ner i solstolarna på bryggan för att beundra utsikten och njuta av solen.
Till klockan sjutton trettio hade Sofie bokat middagsbord, så då traskade vi till restaurangen Farmors Café. Där beställde vi in varsin pizza, och jag valde en vegetarisk med trädgårdsblommor på. Den var speciell, men himla god!
Vi trivdes så bra här så att vi lite senare även bestämde oss för att ta en fika. Vi kunde inte bestämma oss för vilken kaka vi skulle välja - så det fick bli båda, haha! En marängtårta med massa bär och en kladdkaka med grädde.
Alltså denna ö var så fantastiskt mysig, lantlig och idyllisk!! Här ovan är blandade fotografier som jag knäppte under dagen. Jag vet verkligen inte hur många gånger jag sade åt Sofie hur glad jag var över att vi åkte hit. :-)
Vi avslutade kvällen med att dricka bubbel på Rumpan Bar. Alltså det kan ju vara det härligaste namnet på en bar, haha! Älskar det. Här ute på den soliga terrassen skulle vi iallafall ha kunnat sitta prick hela kvällen. Istället fick vi vinka hejdå åt Högsåra och en underbar dag. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0