TELEFONBILDER FRÅN KRISTINESTAD

En härlig solnedgång vid mitt happy place. Under mina sista semesterdagar i Kristinestad gjorde jag egentligen inte så mycket speciellt, men jag tänkte att vi kunde ta en titt på vad jag gjorde genom några bilder från telefonen iallafall! 
Mamsen och jag hängde mest i hallonbuskarna, haha! Vi hittade verkligen så stora och fina hallon och sammanlagt fick vi ihop över tjugo liter (!!). Jag älskar att ha bär i frysen så att det räcker hela vintern. :-)
Förr var jag en riktig läslus, men de senaste åren har jag faktiskt varit riktigt dålig på att läsa. Nu hittade jag dock Störst av allt i ungens rum, så bestämde mig för att läsa den. När vi såg den hypade serien i våras blev vi nämligen inte alls lika övertygade som resten av världen, så jag tänkte ge historien en ny chans. Boken var iallafall mer detaljerad, beskrivande och ingående än serien!
Från morgonen när vi tog upp våra nät och fick massvis med abborrar. Papsen rökte dem sen till middag och eftersom vi hade så många åkte jag också över till momi för att bjuda på några. Rökt abborre är så himla gott. <3
Dessa bilder är ju faktiskt från Åland, men måste bara inflika att jag förutom att plocka hallon också har plockat massa blåbär med Bills föräldrar. De glömdes dock på ön, så vi måste fara över någon gång i höst för att hämta dem!
Det blev verkligen få vändor till camping för att äta glass i sommar, men när Bill också var i Kristinestad åkte vi dit en kväll. Det blev även årets sista bollaglass.
Jag hann besöka momi många gånger, vilket var roligt! På bilderna ovan hälsade jag och Lykke på henne. En annan gång besökte jag och Bill henne och då gjorde vi många korsord samt fikade med morotskaka som jag och ungen hade bakat.
Mycket av tiden gick åt till att förbereda inför flytten och jag hade många DIY-projekt på gång. Jag älskar att pyssla och hålla på att fixa! Här ser ni ett av projekten. Jag bestämde mig för att måla om en gammal vas jag hade hittat hos farmor, och eftersom det både blev så lyckat och var så roligt så åkte jag till ett loppis för att köpa några vaser till, haha. :-)
Vi åkte också båt såklart! Här var vi påväg till familjebekanta för att se på deras nya villa. Det var så fint ute på havet! 
En dag åkte jag och ungen till Vasa för att gå i några affärer och för att hänga med vår syster och gulliga systerdotter förstås! På eftermiddagen anlände även mamma och då hämtade vi fika från Aroma som vi avnjöt på terrassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0