NY STAD, NY LÄGENHET & NYTT JOBB

Vid Aura å!
 
Var ska jag ens börja? Fredagen den tjugotredje augusti tjugohundranitton flyttade jag och min älskling officiellt till Åbo. Men hur gick det till? Jag har alltid varit förtjust i Åbo och då jag ännu gick i gymnasiet sade jag hela tiden att jag ville flytta till just Åbo för att studera. Men så här i efterhand vet vi ju alla att jag hamnade i vår huvudstad och blev förälskad i den också, hehe. :-) Istället var det min målmedvetna, disciplinerade och duktiga pojkvän som bestämde sig för att han ville börja studera psykologi i Åbo och under hela våren pluggade han som ett tok. Psykologiutbildningen är sisådär den allra svåraste linjen att slippa in på och min fantastiska Bill slapp in på första försöket. Jag är så stolt att jag spricker!! Där och då blev det alltså bestämt att vi skulle flytta till Åbo. Jag var faktiskt påväg till Åland och satt i en buss som körde genom Åbo när vi fick glädjebeskedet. Det kändes så himla magiskt!
 
Lägenhetssökandet gick som sagt verkligen förskräckligt dåligt i början, men jag visste att vi skulle hitta en lägenhet som vi båda skulle förälska oss i - och här bor vi nu! I en rätt så nybyggd tvåa i ett härligt område med stort fräscht kök, bastu (!!), gigantisk inglasad balkong och diskmaskin (!!). Ska såklart visa massa bilder från lägenheten. <3 Samma dag som vi flyttade in hade jag också en jobbintervju inbokad, och det visade sig att jag fick jobbet direkt och så började jag jobba måndagen därpå. Haha! Efter en väldigt osäker vår ordnade sig allting plötsligt himla bra, med andra ord. Ny stad, ny lägenhet och nytt jobb. Nästan ett nytt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0