HEJDÅ HELSINGFORS OCH..

När jag vinkade hejdå åt Byholmsgränden. <3
 
.. HEJ ÅBO!! Ja, det är faktiskt sant - vi har flyttat från Helsingfors till Åbo! Jag tänker såklart skriva mera om hela Åboflytten senare, men just nu ska jag fokusera på huvudstaden lite till. I slutet på juni flyttade vi alltså officiellt ut ur vår lägenhet och i slutet på juli lämnade vi tillbaka nycklarna. Och här vill jag verkligen inflika en hyllning till papsen! Jag vet verkligen inte hur vi skulle ha klarat denna flytt utan honom. Han körde ner till Helsingfors för att hjälpa oss att tömma lägenheten, och sedan körde han upp igen med prick alla våra möbler och grejer.. För att sedan köra ner prick alla möbler och grejer (och lite till) till Åbo samt hjälpa oss att flytta in. Min hjälte. <3 Men tillbaka till Helsingfors. Älskade älskade Helsingfors. Det kändes både vemodigt och skönt på samma gång att flytta ut från Byholmsgränden. Jag känner mig väldigt klar med allt som heter studieliv och studielägenhet just nu, men vi har ändå trivts så himla bra i vår mysiga tvåa. Och jisses så galet roligt vi har haft under åren som gått! På Byholmsgränden bodde jag dessutom också i min första alldeles egna lägenhet, i min minst lika mysiga etta. Att lämna Helsingfors kändes dock bara sorgligt. Jag kommer att sakna alla brunchställen, att det var så nära till flygfältet (hehe), alla fina vänner, det stora utbudet av restauranger, att det alltid fanns något nytt att upptäcka, citycyklarna (!!) samt alla härliga kolleger. Tack, förlåt och hejdå Byholmsgränden och Helsingfors. Kanske får jag bo i vår ljuvliga huvudstad i framtiden igen. <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0