DEN TRADITIONSENLIGA KRÄFTSKIVAN

Det var dags för en av årets höjdpunkter: den traditionsenliga kräftskivan med mina pinglor!! För fem år sedan hade vi vår första kräftskiva och det var faktiskt just den kräftskivan som var starten på alla våra mattraditioner. Men ååh, det blev verkligen ett ljuvligt kräftkalas för både ögon, mun och hjärta. <3 Jag hade ansvaret över bland annat dekorationerna, och jag bestämde mig för att återvinna hattarna och vimplarna från förra årets stora kräftskiva i huvudstaden eftersom jag kände att de var värda att få vara med mer än en gång, hehe. :-) Det bjöds på kräftor (såklart!), bröd, skagenröra, grillade jätteräkor, laxcheesecake, hemgjord aioli och olika sorters drycker. Sen hade Elin ansvaret över efterrätten och det serverades daimpannacotta, hemgjord glass och cheesecake i glas. Allt var så himmelskt gott!! Det var dessutom så underbart att få hänga med mina bästisar igen, att vi skildes åt igen först flera timmar efter midnatt. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0